-

یکی از مواردی که در خرید نرم افزار از جمله نرم افزارهای حسابداری و نرم افزارهای اتوماسیون اداری باید به آن توجه داشت بحث تحت وب بودن و یا تحت ویندوز بودن آنهاست.

تحت وب بودن نرم افزار در چند جا حائز اهمیت می شود و می تواند به عنوان یکی از مولفه های اصلی به آن توجه کرد. یکی از جاهایی که تحت وب بودن نرم افزار برای آن نرم افزار یک مزیت حساب می شود تعداد کاربران است. اگر تعداد کاربران استفاده کننده از یک نرم افزار زیاد باشد آنگاه تحت وب بودن برای آن نرم افزار یک مزیت به حساب می آید. حالا فرقی نمی کند که آن نرم افزار یک نرم افزار حسابداری باشد و یا نرم افزار اتوماسیون اداری باشد.

البته همه ما می دانیم که تعداد کاربارن استفاده کننده از نرم افزار حسابداری در هر شرکت محدود است. مثلا در هر شرکت متوسط حداکثر 5 نفر حسابدار وجود داشته باشند ولی تعداد کاربران استفاده کننده از نرم افزار اتوماسیون اداری بیشتر از استفاده کنندگان از نرم افزار اتوماسیون اداری است.

نرم افزار اتوماسیون اداری را در هر شرکتی معمولا همه استفاده می کنند. مثلا اگر تعداد کارکنان یک شرکت 100 نفر باشد شاید حدود 90 نفر از آنها از اتوماسیون اداری شرکت استفاده می کنند. 

نرم افزار تحت ویندوز باید بر روی تمام کامپیوترهایی که به عنوان کلاینت هستند نصب شود. مگر اینکه دسترسی دیموت دسکتاپ بر روی سرور برای کاربران فراهم کرد و یا فولدر برنامه را Share کرد و اجازه دسترسی به آنرا برای کاربران فراهم نمود.

نصب نرم افزار تحت ویندوز بر روی تمام کلاینت ها کاری سخت است به شرط اینکه تعداد کاربران زیاد باشد. اگر تعداد کاربران کم باشد نرم افزار تحت ویندوز معمولا ترجیح داده می شود. زیرا کار کردن با نرم افزار تحت ویندوز بسیار راحت تر است. اصطلاحا نرم افزارهای تحت ویندوز User Frindly هستند. حالا می خواهد نرم افزار حسابداری باشد و یا نرم افزار اتوماسیون اداری باشد. خیلی فرقی نمی کند.

یکی از کارهایی که برخی از شرکت های نرم افزاری انجام می دهند این استکه نرم افزار حسابداری و یا نرم افزار اتوماسیون اداری خود را روی هر دو بستر تحت وب و تحت ویندوز ارائه می کنند. 

یکی از شرکت هایی که مبادرت به اینکار کرده است شرکت داده پردازان ارگس است. شرکت داده پردازان ارگس نرم افزار اتوماسیون اداری خود را به صورت تحت وب و تحت ویندوز ارائه نموده است به طوری که کاربر هم می تواند از نسخه تحت وب آن استفاده نماید و هم می تواند از نسخه تحت ویندوز آن استفاده نماید. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که کاربر می تواند به صورت همزمان از هر دو نسخه نرم افزار اتوماسیون اداری قلم استفاده نماید.

معمولا شرکت ها برای انتخاب نرم افزار حسابداری و یا نرم افزار اتوماسیون اداری می خواهند کمی با نرم افزار مورد نظر کار کنند تا تشخیص دهند که آیا نرم افزار حسابداری مربوطه و یا نرم افزار اتوماسیون اداری مناسب کسب و کار آنها هست یا خیر. شما برای دیدن دموی آنلاین نرم افزار اتوماسیون اداری  می توانید به آدرس زیر مراجعه نمایید.

دموی آنلاین نرم افزار اتوماسیون اداری قلم