-

ساز مخالفت عیسی کلانتری با گندم‌کاران ایران/امکان افزایش قیمت خرید گندم نیست
🔸وزیر اسبق کشاورزی گفت: علی رغم آنکه نرخ گندم جهانی حدود 150 تا 170 دلار است، قیمت گندم داخلی معادل 320 دلار است .

سایت بانکرینگ قشم با ظرفیت یک میلیون تن به بهره‌برداری رسید

🔸سایت 52 هزار تنی بانکرینگ سلخ که ظرفیت سوخت‌رسانی سالانه یک میلیون تن به کشتی‌ها را دارد در جنوب جزیره قشم به بهره‌برداری رسید.

ارزش افزوده منابع ارزشمند نفت و گاز ایران نصیب فجیره می‌شود

🔸مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با طرح این پرسش که چرا منابع نفت و گاز ایران به فجیره صادر شده و برای این منطقه ارزش افزوده ایجاد می‌کند، گفت: قیمت بانکرینگ ایران در مقایسه با فجیره 5 تا 7 دلار ارزانتر است.

 

 9.3 میلیارد مترمکعب آب از طریق ضایعات کشاورزی از بین می رود

🔸معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: آبی که از ضایعات بخش کشاورزی کشور از دست می رود 9.3 میلیارد مترمکعب است درحالی که در برخی مناطق حتی یک مترمکعب آب برای کشور حیاتی است.

 

 شورای اقتصادی 5 ماه در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی تاخیر دارد

🔸معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در جلسه شورای اقتصاد، مشکلات قشر خدمتگذار و قانع جامعه یعنی کشاورزان مطرح و از مسئولان خواسته شد که به حداقل انتظارات آنها در چارچوب قانون توجه شود.

 

 واردات نهاده‌های کشاورزی در ردیف کالاهای لوکس

🔸عضو هیات مدیره انجمن کود و سم کشور گفت: در حالی که مواد اولیه سایر صنایع با ارز مبادله ای وارد می شود اما به واردات نهاده های کشاورزی به عنوان مواد اولیه تولید، مانند کالاهای لوکس ارز آزاد اختصاص داده می‌شود.

 

شرکت بزرگ تعمیر کشتی راه‌اندازی می‌شود/ هزار میلیارد تومان پول بی‌زبان کارگران ایرانی تباه شد
🔸وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ورود به بازار بزرگ تعمیر کشتی خبر داد و با اشاره به ایجاد شرکت فروش محصولات پتروشیمی گفت: پول کارگران ایرانی به جای بروکرها باید به جیب ایرانی‌ها برود.