-

 قیمت طلا به پایین ترین رقم در 2 هفته گذشته رسید
🔸تقویت دلار و فروش طلا در آستانه سال نوی چینی موجب شد تا قیمت فلز زرد امروز به رکوردی جدید به عنوان پایین ترین رقم 2 هفته گذشته دست یابد

 

 تصمیم‌گیری‌های خلق الساعه انتخاباتی به بخش خصوصی ضربه می‌زند
🔸رییس مجمع واردات با بیان این که کنش و واکنش های سیاسی و انتخاباتی برای فعالان اقتصادی به مثابه سم و ترمز است گفت: تجربه نشان داده در سالهایی که انتخابات مهم در پیش است، تغییر جهت های یکباره در اقتصاد اتفاق می افتد و بنگاه های اقتصادی را متضرر می کند.

 

 

 قیمت جهانی نفت افزایش یافت
🔸قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 17 سنت افزایش نسبت به رقم پایانی دیروز، به 56 دلار و 41 سنت رسید.

 

 

 ثبت بیش از 10 قلم کالا در یک اظهارنامه آزاد شد+سند
🔸با بخشنامه جدید مرکز واردات گمرک ایران، پذیرش اظهارنامه حاوی بیش از 10 قلم کالای وارده میسر شد.

 

 

 اندونزی مشتری جدید نفت ایران شد
🔸یک منبع مطلع از برنامه بارگیری تانکرهای ایران گفت، صادرات نفت ایران در ماه فوریه اندکی افزایش خواهد یافت، زیرا اندونزی اولین محموله خود از زمان لغو تحریم ها را از تهران تحویل خواهد گرفت.

 

 

تاثیرات انقلاب صنعتی چهارم بر آموزش چیست؟
🔸چهارمین انقلاب صنعتی که مختل کننده ترین و متحول کننده ترین تغییر را در تاریخ بشر ایجاد خواهد کرد به سرعت در حال رخ دادن است.

 

 

فرآیند حراج همزمان IPO:
برای عرضه‌ی عمومی اولیه اوراق‌بهادار از طریق حراج همزمان روش‌های مختلفی وجود دارد. مراحل اولیه عرضه‌ی عمومی به روش حراج همزمان بسیار شبیه مراحل نمونه ثبت دفتری است.
 ناشر با همکاری پذیره‌نویس، مشاور حقوقی و حسابرس که در تنظیم امیدنامه اولیه نقش مهمی ایفاد می‌کند، یک گروه IPO با وظایف مشخص تشکیل می‌دهد. بعد از تشکیل گروه، امیدنامه اولیه تهیه می‌شود. در عرضه‌ی اولیه به روش حراج فقط یک پذیره‌نویس وجود دارد که با سایر پذیره‌نویسان تشکیل یک اتحادیه الکترونیک را می‌دهند.
وقتی امیدنامه اولیه توسط کمیسیون بورس اوراق‌بهادار و انجمن ملی کارگزاران تایید شد، گروه IPO تبلیغات را شروع می‌کند. مانند روش سنتی ثبت دفتری، سرمایه‌گذاران بسیار متنوع بوده و بنابراین دسترسی به همه سرمایه‌گذاران بالقوه کار دشواری است.
برای حل این مشکل، کمیسیون بورس اوراق‌بهادار با صلاح و تغییر مقررات اجازه ارسال اطلاعیه اینترنتی را از سال ۱۹۹۷ داده است.
فرآیند حراج واقعی شامل پنج مرحله است: بررسی صلاحیت، انجام حراج، اتمام حراج، قیمت‌گذاری و تخصیص.
در مرحله تعیین صلاحیت، امیدنامه اولیه مطابق با قوانین و مقررات برای عموم تهیه می‌شود. تمام سرمایه‌گذاران علاقه‌مند از طریق بانکسرمایه‌گذار نسبت به دریافت کد خرید اقدام می‌کنند.
با داشتن کد خرید، سرمایه‌گذاران می‌توانند سفارش خرید خود را به پذیره‌نویس تعیین شده، ارایه کنند.حراج در روزی شروع می‌شود که در امیدنامه تعیین شده است. برای خرید سهم، سرمایه‌گذاران مبلغ و تعداد سهامی که تمایل دارند بخرند تعیین می‌کنند.
معمولاً درخواست‌های خرید می‌تواند به قیمت کم‌تر یا بیش‌تر از محدوده قیمت تعیین شده در امیدنامه اولیه و بیانیه ثبت هم تعیین شود. همچنین خریداران می‌توانند بیش از یک سفارش داشته باشند. سفارشات از طریق اینترنت توسط سرمایه‌گذاران برای پذیره‌نویس ارسال می‌‌شود. پذیره‌نویس می‌تواند درخواست‌های تلفنی یا فاکس را نیز قبول کند. خریداران اجازه دارند تا درخواست‌های خود را تا قبل از پایان حراج حذف کنند.
برای تعیین قیمت نهایی روش‌های مختلفی وجود دارد. در آمریکا راهکار خاصی برای تعیین قیمت نهایی عرضه وجود ندارد. روش حراج به‌طور مستقیم قیمت عرضه را تعیین نمی‌کند، مانند روش عرضه‌ی مشروط در نمونه ثبت دفتری، ناشر و پذیره‌نویس درخواست‌های خرید را ثبت و نمودار تقاضا را ترسیم می‌کنند.