-

به گزارش گروه نرم افزار حسابداری ارگس به نقل از خبرگزاری فارس، آقای غلامرضا کاتب در همایش فرصت های سرمایه گذاری صنعت و معدن استان سمنان اظهار داشت:دریافت مالیات بر ارزش افزوده از محصول نهایی در کمیسیون تلفیق مصوب شده و این موضوع در صحن علنی مجلس نیز مطرح خواهد شد.

به گزارش ارگس بر اساس این مصوبه عملکرد ایران در این بخش شبیه بسیاری از کشورهای دیگر خواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ادامه داد: هرچند مالیات دریافتی کاهش خواهد یافت اما به توسعه سرمایه‌گذاری کمک خواهد کرد.

وی همچنین به تکلیف برنامه ششم برای همه نهادها در جهت کاهش سالانه حداقل ۱۰ درصدی قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: دولت موظف است ۲۰ درصد از درآمد حاصل از کالاهای مکشوفه قاچاق را در بخش مشوق‌های صادراتی هزینه کند.

وی با اشاره به پیش بینی رشد ۸ درصدی اقتصاد در برنامه ششم، افزود: حداقل ۵٫۲ درصد از این رقم باید از طریق سرمایه گذاری و ۲٫۸ درصد نیز از طریق بهره‌وری محقق شود.


وی با اشاره به رفع برخی از موانع در زمینه سرمایه گذاری در برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال ۹۶ گفت: دولت موظف شده است که به طور متوسط در سال ۲۱ درصد رشد سرمایه گذاری را در برنامه ششم محقق کند تا به رشد اقتصادی پیش بینی شده دست یابیم.

وی با اشاره به پیش بینی رشد ۷٫۶ درصدی اقتصادی در سال ۹۶ گفت: در سال جاری رشد اقتصادی بالای ۵ درصد را تجربه کردیم. البته این آمار را باید با امارهای دیگر هم مقایسه نمود.


بر اساس نظر وی ، اجرای قوانین تسهیل کننده سرمایه گذاری و ایجاد ظرفیت برای جذب سرمایه گذاری دو شرط لازم برای تحقق رشد اقتصادی کشور است.

به گزارش گروه نرم افزار ارگس ، طبق برنامه ششم، اولین بار است که سرمایه گذاران خارجی می‌توانند با مؤسسات مالی و اعتباری ایرانی جوین شوند.

همچنین این تکلیف ایجاد شده که از ابتدای سال ۹۶ حداقل ۴۰ درصد تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن اختصاص یابد.

عضو هیأت رییسه مجلس در پایان از راه‌اندازی قطار حومه ای تهران ورامین پیشوا گرمسار در هفته اول اسفندماه خبر داد و گفت: ممکن است این برنامه به دلیل استیضاح وزیر راه با تأخیر روبرو شود.


به گفته وی تاکنون ۳۷ میلیارد تومان قرارداد پیمانکاری در منطقه ویژه گرمسار منعقد شده است.