-

گاها در هنگام ثبت و اصلاح سند حسابداری پیش می آید که احتیاج به گزارش گیری داریم. مثلا می خواهیم گردش حساب یک معین و یا یک تفضیلی را ببینیم.

گاهی اوقات نیز پیش می آید که باید چیزی را جستجو کنیم و یا اینکه ممکن است که شک کنیم که آرتیکلی را که در حال ثبت آن هستیم قبلا و در سند حسابداری دیگری ثبت کرده ایم و یا نه؟

در نرم افزار حسابداری باتیز و یا نرم افزار حسابداری بیت وقتی که در حال ثبت و یا اصلاح سند حسابداری هستیم این امکان برای ما فراهم شده است که بتوانیم با زدن یک دکمه به مرور حسابها برویم و در آنجا بتوانیم گزارشات مورد نیاز خودمان را تهیه کنیم. همانطور که می دانید مرور حسابها به عنوان قلب گزارشات نرم افزار حسابداری به حساب می آید.

یکی دیگر از امکاناتی که در فرم ثبت و اصلاح سند حسابداری اضافه شده است امکان رفتن به فرم جستجوی اسناد حسابداری است ، بدون اینکه از فرم ثبت و اصلاح سند حسابداری خارج شویم و مجبور شویم آنرا ببندیم.

این دو امکان بالا را که ذکر کردم مربوط به نسخه های قدیمی تر است. الان می خواهم درباره امکاناتی صحبت کنم که در نسخه 285 و در ابتدای سال 2018 میلادی به فرم ثبت و اصلاح سند حسابداری در نرم افزار حسابداری باتیز و نرم افزار حسابداری بیت اضافه شده است.

امکان کپی کردن آرتیکل های سند حسابداری

یکی از امکانات مفید در فرم ثبت و اصلاح سند حسابداری در نرم افزار حسابداری باتیز و نرم افزار حسابداری بیت ، امکان کپی کردن یک سند حسابداری است. با استفاده از این امکان شما می توانید یک سند حسابداری را به طور کامل کپی کنید و یک سند حسابداری جدید ایجاد نمایید. 

الان در نسخه 285 امکان کپی کردن بخشی از سند حسابداری نیز وجود دارد. توسط این امکان شما می توانید تعدادی از آرتیکل های یک سند حسابداری را در یک سند حسابداری دیگر کپی نمایید.

برای استفاده از این امکان باید به روش زیر عمل کرد : 

ابتدا سندی حسابداری را که می خواهیم آرتیکل ها را از آن کپی کنیم انتخاب می کنیم و با زدن دکمه اصلاح وارد آن سند حسابداری می شویم.

دومین کار این استکه آرتیکل های سند حسابداری را که می خواهیم کپی کنیم انتخاب می کنیم. برای اینکار آرتیکل ها را تیک می زنیم. مطابق شکل بالا

بعد از اینکه آرتیکل های سند حسابداری را تیک زدیم روی آنها راست کلیک می کنیم تا منوی کوچکی باز شود و از آن منو گزینه کپی کردن را انتخاب می کنیم. مطابق شکل زیر

تا اینجا ما سطرهایی را که می خواهیم در سند دیگری کپی کنیم انتخاب کرده ایم. حالا باید به سند حسابداری جدید برویم و آنها را در آنجا کپی کنیم. پس به سند حسابداری جدید بروید و در آنجا راست کلیک کرده و گزینه چسباندن را انتخاب نمایید.

همانطور که ملاحظه می کنید سطرهای انتخاب شده در سند حسابداری جدید کپی می شوند.