-

8 عادت مدیران خیلی موفق

همه مدیران از جمله مدیران امور مالی و حسابداری می دانند که موفقیت و ثروت شانسی بدست نمی‌آیند. افرادی که موفق و ثروتمند شده‌اند عادتهایی را در خود پرورش داده‌اند که آنها را به افرادی بهره ‌ور و مؤثر تبدیل کرده‌ است. برای اینکه بتوانیم از این افراد الگوبرداری آگاهانه کنیم لازم است ما نیز روی این عادتها متمرکز شویم و آنها را جایگزین عادتهای بد کنیم:

1- به سلامتی خود اهمیت دهید.
مدیران مالی و حسابداری موفق به اهمیت ورزش و تغذیه سالم واقف هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که 76 درصد از مدیران موفق حداقل 4 روز در هفته تمرینات هوازی انجام می‌دهند. 70 درصد از این مدیران کمتر از 300 کالری فست ‌فود در روز مصرف می‌کنند. بین تغذیه، ورزش و موفقیت ارتباطی انکار ناپذیر وجود دارد. با توجه به اینکه کار با نرم افزار حسابداری نیاز به پشت میز نشستن به مدت طولانی دارد بنابراین ورزش می تواند کمک زیادی به مدیران مالی کند.

2- سحرخیز باشید.
بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که 44 درصد از مدیران ثروتمند جهان سه ساعت قبل از اینکه ساعت کاریشان شروع شود، بیدار می‌شوند. همین عمل خیلی ساده باعث می‌شود که در روز حداقل یک ساعت به ساعات مفید این افراد اضافه شود. تصور کنید که صبح زود بدون اینکه کسی مزاحم شما شود، چقدر می‌توانید بهره‌ور باشید. مدیران بزرگ از این فرصت طلایی برای هدفگذاری و کشف فرصتهای جدید استفاده می‌کنند. 

3- شبکه‌سازی کنید.
نتایج تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد، 79 درصد از مدیران موفق حداقل 5 ساعت را در یک ماه صرف شبکه‌سازی (رفتن به کنفرانسهای مختلف، ملاقات مشتریان جدید، گپ زدن با مدیران دیگر شرکتها) می‌کنند، درحالیکه این آمار در میان مدیران معمولی تنها 16 درصد است. در کنار افرادی با دغدغه‌ها و آرمانهای مشترک بودن، باعث می‌شود که از آنها چیزهای زیادی یاد بگیريد. اگر افرادی که با آنها معاشرت می‌کنیم افرادی موفق و مثبت‌اندیش باشند، نتایج این معاشرت روی خروجی کار ما تأثیر زیادی خواهد داشت. بنابراین با مدیران مالی و حسابداری موفق که پیشرو هستند ارتباط بیشتری داشته باشید.

4- از شاخه‌ای به شاخه دیگر نپرید.
افراد موفق زمانیکه تصمیم خود را می‌گیرند تا انتهای مسیر موفقیت خود را نسبت به تصمیمشان متعهد می‌دانند و اجازه نمی‌دهند هیچ ‌چیز تمرکز آنها را بهم بزند. برخی اوقات ممکن است که مشکلاتی برای آنها در این مسیر بوجود بیاید و سرعت آنها را بگیرد و یا آنها را به تغییر مسیر وادار کند ولی هرگز از هدف خود منحرف نمی شوند. وقتی در یک مسیر کوهی در جلوی آنها قرار می گیرد آنها آن کوه را دور زده و به مسیر خود برای رسیدن به هدف ادامه می دهند.

5- مطالعه کنید.
86 درصد از مدیران ثروتمند عاشق مطالعه کردن هستند. زمانی که مطالعه می‌کنید حتماً بدنبال این باشید که از آنچه می‌خوانید، نکته‌ای هرچند کوچک بیاموزید. مطالعه کردن ابزار مهمی برای پیشرفت شخصی است. حتماً باید سعی کنیم که خود را نسبت به مطالعه کردن متعهد کنیم بطوریکه اگر یک روز، چند صفحه کتاب، مجله یا روزنامه مطالعه نکنیم، احساس کنیم کار مهمی را انجام نداده‌ایم و در آن روز چیزی را از دست داده‌ایم.

6- بیش از حد تلویزیون نبینید.
67 درصد مدیران ثروتمند در طول روز یک ساعت یا کمتر تلویزیون می‌بینند. در مورد سریالها آمار جالبتر است. تنها 6 درصد از مدیران موفق سریالهای تلویزیونی را دنبال میکنند. این افراد ترجیح میدهند زمان خود را به فعالیتها‌ی مهمتر اختصاص دهند. یک مدیر مالی به جای اینکه به تماشای تلویزیون بپردازد می تواند در مورد نرم افزار حسابداری تحقیق کرده و بهترین نرم افزار حسابداری موجود در بازار را برای کسب و کارهای مختلف پیدا نماید.

7- زمان را یک کالای گرانبها بدانید.
مدیران موفق زمان را یک منبع تجدید ناپذیر می‌دانند. آنها حاضر نیستند ساعتها در شبکه‌های اجتماعی پرسه بزنند و این منبع گرانبها را هدر دهند. مدیریت زمان یکی از مهمترین کارهایی است که یک مدیر موفق و ثروتمند به خوبی از عهده آن بر آمده است. زیرا اگر اینکار را درست انجام نمی داد اصلا موفق و ثروتمند نمی شد.

 

8- هوش هیجانی خود را تقویت کنید.
وارن بافت که یکی از موفقترین و ثروتمندترین مدیران جهان است معتقد است که هوش هیجانی 85 تا 90 درصد روی موفقیت تأثیرگذار است و IQ و تخصص با فاصله بسیار زیاد پس از آن قرار دارند. IQ صلاحیتی است که برای موفقیت به آن نیاز دارید اما الزاماً از شما ستاره نمی‌سازد. در حالیکه هوش هیجانی این قابلیت را دارد که شما را به یک ستاره تبدیل کند.

نویسنده:پرویز درگی

با کمی تغییرات و اصلاحات توسط مجتبی کمانکش

 

 

منبع : گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس
این خبر توسط گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس برای سایت آماده شده است