اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری و اهداف آن

اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری و اهداف آن

گروه و اتوماسیون اداری ارگس - اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری و اهداف آن
اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری و اهداف آن
در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ارگس، که یکی از زیر سیستم های نرم افزار حسابداری باتیس می باشد ، کلیه اطلاعات مربوط به مشتری از زیر سیستم های مختلف مانند زیر سیستم خرید و زیر سیستم فروش ، زیر سیستم خزانه داری و زیر سیستم حسابداری جمع آوری و پردازش شده و در یک نگاه به سازمان می گوید که اکنون مشتری در چه وضعیتی می باشد. چه از نظر مالی و چه از نظر سود دهی و ....

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) بر توانمندسازی سازمان به منظور ارایه خدمات بهتر به مشتریان از طریق ایجاد فرایندهای خودکار، یکپارچه و قابل اطمینان تمرکز دارد. و این مهم را به صورت‌های مختلف از طریق جمع‌آوری، پردازش و تلفیق اطلاعات (از منابع گوناگون) ، پوشش می دهد.

در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ارگس، که یکی از زیر سیستم های نرم افزار حسابداری باتیز می باشد ، کلیه اطلاعات مربوط به مشتری از زیر سیستم های مختلف مانند زیر سیستم خرید و زیر سیستم فروش ، زیر سیستم خزانه داری و زیر سیستم حسابداری جمع آوری و پردازش شده و در یک نگاه به سازمان می گوید که اکنون مشتری در چه وضعیتی می باشد. چه از نظر مالی و چه از نظر سود دهی و ....

با این تعریف می‌توان گفت هدف اصلی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، افزایش رضایت مشتری و سازمان، همچنین افزایش منافع طرفین و ارتقای کارایی در ساختارهای بازاریابی، فروش و خدمات و پشتیبانی است. در حقیقت امروزه مشتری به دنبال منافع حاصل از خرید بوده و پیش از آن که از سازمان انتظار محصول را داشته باشد، انتظار ارزش  افزوده را دارد.

این امر، نقطه عطفی در رقابت سازمان‌ها است؛ بنابراین یکی دیگر از مزایای استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ، تامین ارزش افزوده برای مشتری خواهد بود. از طرف دیگر همان‌طور که اشاره گردید، مشتری عامل حیات سازمان است، بنابراین از دیگر اهداف CRM می توان به جذب و حفظ مشتریان و در نهایت بقای حیات سازمان اشاره نمود.

علاوه بر موارد فوق، می‌توان اهداف دیگری نظیر استفاده از فناوری و منابع انسانی در راستای شناخت رفتارهای تجاری مشتریان همچنین شناسایی منافعی را که هر مشتری برای سازمان ایجاد می کند، منتسب به CRM دانست.

در ادامه به برخی از اهداف فرعی CRM به صورت کلی اشاره شده است:

  • مدیریت و سازماند‌هی ارتباط میان سازمان و مشتری
  • تسهیل و تسریع فرایندهای بازاریابی، فروش و خدمات و پشتبانی
  • پایین‌آوردن هزینه‌های جاری مرتبط با سازمان و مشتری
  • کاهش هزینه‌های بازاریابی، فروش، توزیع و خدمات و پشتیبانی
  • برتری یافتن نسبت به سایر رقبا در شناسایی جذب موقعیت‌های بازار
  • ایجاد امنیت، سرعت و دقت در بهره‌گیری و استفاده از اطلاعات
  • تحلیل پیش‌بینی وضعیت فروش و به تبع آن افزایش سود و درآمد سازمان
  • کوتاه‌کردن چرخه فروش و ارایه خدمات
  • حفظ مشتریان قدیمی و جلب رضایت آنها همچنین جذب و سازمان‌دهی مشتریان جدید
  • کاهش زمان و هزینه پاسخ‌گویی و پوشش نیاز‌های مشتریان
  • ارتقای سطح ارایه خدمات به مشتریان
  • ارایه خدمات جانبی به صورت موثرتر

علاوه بر اهداف اشاره شده در خصوص CRM، اهداف دیگری نیز از جنبه‌های گوناگون قابل شناسایی و بررسی‌اند که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است:

بر اساس دیدگاه نول که در سال 2000 میلادی مطرح شد، رویکرد CRM شناسایی و ارایه عواملی است که برای مشتریان ایجاد ارزش می‌کنند. با توجه به این دیدگاه در حالی که مشتریان دارای نگرش‌های مختلفی نسبت به ارزش‌ها هستند، روش‌های گوناگونی برای ارضای هر کدام از آنها وجود دارد . بنابراین از منظر این تعریف، اهداف CRM را می توان به صورت زیر فهرست کرد:

  • شناسایی ارزش‌های خاص مشتریان
  • درک اهمیت نسبی آن نیازها برای مشتریان
  • تعیین میزان و نوع اثرگذاری ارزش‌های متناسب با هر مشتری
  • تشخیص، ارتباط و ارایه ارزش‌های متناسب با هر مشتری
  • اندازه‌گیری نتایج و تامین بازده سرمایه گذاری

در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ، هر کاری در ارتباط با مشتری انجام می گیرد ، ثبت و نگهداری می شود ، بنابراین می توان نیازهای مشتریان را به صورت دقیق شناسایی و میزان اثرگذاری آن نیازها را شناسایی کرد.

بارنت نیز در سال 2001 تصریح می‌کند که اهداف CRM را به‌طور عموم می‌توان در سه گروه صرفه‌جویی در هزینه‌ها، افزایش درآمد و آثار استراتژیک بررسی نمود. وی بیان می‌دارد که اهداف زیر برای سازمانی که CRM را اجرا می‌کند، منطقی به نظر می آید:

  • افزایش درآمد حاصل از فروش: وقتی سازمان‌ها زمان کمتری را صرف جمع‌آوری اطلاعات مشتریان می نمایند، قادر خواهند بود زمان بیشتری را به خود مشتریان اختصاص دهند که این امر در بالا بردن درآمد آنها موثر است.
  • افزایش سود: شناخت مشتریان، همچنین ارایه ارزش‌ها و تخفیف قیمت به آنها، افزایش سود را به دنبال خواهد داشت.
  • بهبود میزان موفقیت: سازمان‌ها با اجرای CRM از رفتار ناصحیح با مشتریان در فرایند فروش اجتناب می‌کنند.
  • افزایش میزان رضایت مشتریان : پس از آن که مشتریان پی می‌برند محصولات سازمان هم‌راستا با نیازهای مشخص آنهاست، احساس رضایت می‌کنند
  • کاهش هزینه‌های اداری بازاریابی و هزینه‌های عمومی فروش: هنگامی که سازمان‌ها تخصصی شده و دارای اطلاعات مناسبی درباره مشتریان خود باشند، این امر به وقوع می‌پیوندد. بنابراین از منابع خود بهتر استفاده می‌کنند و هیچ یک از فعالیت‌های آنها با اتلاف زمان یا هزینه همراه نخواهد بود.

از منظری دیگر گالبریس و راجرز معتقدند که عوامل بسیاری بر تصمیم خرید مشتری تاثیرگذار هستند، بدین صورت که مشتریان محصولاتی (کالا و خدمات) را خریداری می‌کنند که انتظارتشان را برآورده کرده یا فراتر از آن باشد. به بیانی دیگر، ارزش افزوده‌ای که آن محصول به همراه دارد، برای آنها مهم است.

امروزه با وجود رقابت شدید و جهانی، این مساله که یک سازمان ملزم است انتظارات مشتریان را به گونه‌ای برآورده کند تا به بقای بلندمدت خود کمک کند، اهمیت ویژه‌ای دارد. بر همین اساس، این دو محقق سه هدف عمده CRM را تولید سفارشی، ایجاد ارتباطات موثر و متقابل (مسیر ارتباطی خاص برای هر مشتری) و همچنین ارایه خدمات پشتیبانی و پس از فروش می‌دانند.

 


منبع : گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس
این خبر توسط گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس برای سایت آماده شده است

سایر موارد

نقش نرم افزار در توسعه کسب و کار

نقش نرم افزار در توسعه کسب و کار

کسب و کار شما هر چیزی که باشد ، وجود نرم افزار در

ﺳﻪشنبه 26 ارديبهشت 1396

لیست نرم افزار های حسابداری

لیست نرم افزار های حسابداری

مشخصات نرم افزار حسابداری بیت در سایت accsoft.ir ث

پنجشنبه 28 بهمن 1395

اخبار متفرقه اقتصادی و مالی برای حسابداران 6

اخبار متفرقه اقتصادی و مالی برای حسابداران 6

نرم افزار حسابداری - برخی از خبرهای حسابداری و اقت

شنبه 9 بهمن 1395

اخبار جدید حسابداری برای حسابدارن

اخبار جدید حسابداری برای حسابدارن

نرم افزار حسابداری - نمایندگان مجلس دستگاه‌ها و شر

جمعه 8 بهمن 1395

اخبار متفرقه اقتصادی و مالی برای حسابداران 4

اخبار متفرقه اقتصادی و مالی برای حسابداران 4

چرا واردات تراریخته را 10 سال کتمان کردید؟ /کلانت

جمعه 8 بهمن 1395

اخبار متفرقه اقتصادی و مالی برای حسابداران 3

اخبار متفرقه اقتصادی و مالی برای حسابداران 3

دست رانتخوارانِ چسبیده به دولتمردان را کوتاه کنید

جمعه 8 بهمن 1395

اخبار متفرقه اقتصادی و مالی برای حسابداران 2

اخبار متفرقه اقتصادی و مالی برای حسابداران 2

شورای اقتصادی 5 ماه در اعلام نرخ خرید تضمینی محصول

جمعه 8 بهمن 1395

اخبار متفرقه اقتصادی برای حسابداران و مدیران مالی

اخبار متفرقه اقتصادی برای حسابداران و مدیران مالی

مذاکره ایران و ترکیه برای حذف دلار و یورو از تجارت

جمعه 8 بهمن 1395

برخی قوانین جدید مرتبط با حسابداری

برخی قوانین جدید مرتبط با حسابداری

برخی قوانین جدید مرتبط با حسابداری که باید همه حسا

پنجشنبه 7 بهمن 1395

نرم افزار حسابداری و حسابداری

نرم افزار حسابداری و حسابداری

رابطه بین نرم افزار حسابداری و حسابداری مانند رابط

دوشنبه 20 دی 1395

مسئولیت ظهرنویسان و ضامنان در چک

مسئولیت ظهرنویسان و ضامنان در چک

نرم افزار حسابداری باتیز - چک به عنوان مهمترین سند

دوشنبه 20 دی 1395

راهکارهای باز پس گیری طلب زمانیکه هیچ مدرکی نداریم

راهکارهای باز پس گیری طلب زمانیکه هیچ مدرکی نداریم

راهکارهای باز پس گیری طلب زمانیکه هیچ مدرکی نداریم

شنبه 20 آذر 1395

حق بیمه پرداختی کارگران چگونه و کجا هزینه می شود؟

حق بیمه پرداختی کارگران چگونه و کجا هزینه می شود؟

حق بیمه پرداختی کارگران چگونه و کجا هزینه می شود؟

یکشنبه 14 آذر 1395

آشنایی با استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS)

آشنایی با استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS)

گروه نرم افزار حسابداری - ، آشنایی با استاندارده

یکشنبه 14 آذر 1395

۶ دلیل که مشاغل پاره وقت برای شما بهتر هستند

۶ دلیل که مشاغل پاره وقت برای شما بهتر هستند

گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس -

دوشنبه 17 آبان 1395

۳۰ چیز که هرگز نباید به رئیس‌تان بگویید.

۳۰ چیز که هرگز نباید به رئیس‌تان بگویید.

گروه و اتوماسیون اداری ارگس - ، ۳۰ چیز که هرگز ن

یکشنبه 16 آبان 1395

در زمان ترک کارتان، چه باید بکنید؟

در زمان ترک کارتان، چه باید بکنید؟

گروه و اتوماسیون اداری ارگس - در زمان ترک کارتان

شنبه 15 آبان 1395

این حساب‌ها مشکوک به پولشویی است

این حساب‌ها مشکوک به پولشویی است

گروه و اتوماسیون اداری ارگس - این حساب‌ها مشکوک

شنبه 8 آبان 1395

پیشنویس استاندارد حسابداري بخش عمومی شماره 12- مزایای بازنشستگی کارکنان

پیشنویس استاندارد حسابداري بخش عمومی شماره 12- مزایای بازنشستگی کارکنان

گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس -

شنبه 8 آبان 1395

آخرین خبرها از افزایش حقوق کارمندان و افزایش سن بازنشستگان

آخرین خبرها از افزایش حقوق کارمندان و افزایش سن بازنشستگان

گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس -

جمعه 7 آبان 1395

سایر مقالات

استانداردهای حسابداری بین المللی
در اجرای استانداردهای حسابداری بین المللی موارد و ....
رضایت حداکثری مودیان در طرح جامع مالیاتی
رضایت حداکثری مودیان جزو دغدغه‎های اصلی سازمان است....
تجدید ارائه صورتهاي مالی در نرم افزار حسابداری
استاندارد حسابداری شماره یک به نحوه ارائه صورتهای ....
مالیات ارزش افزوده و مشکلات آن
به گزارش گروه حسابداری ارگس ، در کشور ایران از سال....
حسابداری ابزاری برای نظارت بر فرایند اجرای قرارداد
قبلا گفتیم که حسابداری می تواند ابزاری برای بستن ق....
نقش و اهمیت تئوری حسابداری
گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس - ....