معمولا اولین کار برای ورود به بازار کار، ارسال رزومه برای کارفرمایان است تا آنها با مطالعه رزومه کاری ما ، از ما برای مصاحبه شغلی دعوت کنند. حالا سوال اینجاست؟ چگونه رزومه کاری خود را تنظیم و برای کارفرما ارسال کنیم تا کارفرما را مجاب کنیم برای مصاحبه شغلی از ما دعوت به عمل بیاورد.

بعد از فارغ التحصیلی ، موقع ورود به بازار کار حسابداری است. حق داریم. بعد از چند سال تحصیل در رشته حسابداری و یا رشته های مرتبط ، باید وارد بازار کار حسابداری شویم و از این راه امرار معاش کنیم.

معمولا اولین کار برای ورود به بازار کار، ارسال رزومه برای کارفرمایان است تا آنها با مطالعه رزومه کاری ما ، از ما برای مصاحبه شغلی دعوت کنند. حالا سوال اینجاست؟ چگونه رزومه کاری خود را تنظیم و برای کارفرما ارسال کنیم تا کارفرما را مجاب کنیم برای مصاحبه شغلی از ما دعوت به عمل بیاورد.

در این مقاله نکاتی را به صورت خلاصه خدمت شما عرض می کنیم و سپس فیلم آموزشی را معرفی می کنیم که تمام موارد ذکر شده را در خود دارد.

 

نکته اول در مورد رزومه نویسی مربوط به افرادی است که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و هنوز تجربه کار عملی ندارند. بیشتر روی سخن بنده در این مقاله با افرادی است که در رشته حسابداری و یا رشته های مرتبط با حسابداری درس خوانده اند و می خواهند برای پیدا کردن کار مناسب در زمینه حسابداری و مالی ، اقدام به ارسال رزومه کنند.

اول اینکه توصیه می شود که در طول دوران تحصیل، حتی اگر شده به صورت کارآموزی رایگان، در یک شرکت مشغول به کار شویم و کارهای حسابداری و یا مرتبط با حسابداری را در آن شرکت انجام دهیم. اینکار باعث می شود که شما در رزومه کاری خود ادعا کنید که مدتی به عنوان حسابدار در جایی مشغول به کار بوده اید و سابقه کار حسابداری دارید.

 

دوم اینکه سعی کنید با یک یا چند نرم افزار حسابداری کار کنید و با آنها آشنا شوید. نرم افزار های حسابداری معمولا شبیه هم هستند و خیلی تفاوتهای زیادی در نحوه ورود اطلاعات و یا گزارشگیری ندارند. ممکن است که در زمینه امکانات با هم متفاوت باشند ولی نرم افزار های حسابداری موجود در بازار ایران را که با هم مقایسه می کنیم می بینیم همه آنها دارای امکاناتی از قبیل تعریف کدینگ حسابداری ، ثبت و اصلاح سند حسابداری و گزارشات حسابداری را دارند که شامل ترازنامه و دفاتر حسابداری و مرور حسابها و ... می باشد.

در همین سایت شرکت داده پردازان ارگس فیلم های آموزشی حسابداری همراه با آموزش نرم افزار حسابداری باتیز قرار داده شده است که می توانید به صورت رایگان از سایت دانلود کرده و از آنها استفاده نمایید. برا یدانلود رایگان فیلم های آموزش نرم افزار حسابداری باتیز به لینک زیر بروید:

دانلود رایگان فیلم آموزش نرم افزار حسابداری باتیز

سومین مورد ، نوشتن رزومه به صورت حرفه ای است. رزومه خود را شیک و با کلاس و با محتوای کامل برای کارفرما ارسال نمایید. اینکه رزومه باید دارای چه محتوایی باشد به صورت کامل در فیلم آموزشی اصول رزومه نویسی آمده است که در این مقاله لینک آنرا برای شما قرار خواهم داد ولی در اینجا به طور مختصر برای شما مواردی را می نویسم.

اولین قسمت رزومه را به مشخصات خود اختصاص دهید. مواردی از قبیل نام و نام خانوادگی – سن و سال – شماره تلفن و آدرس ایمیل و آدرس محل سکونت

دومین قسمت رزومه را به سوابق تحصیلی خود اختصاص دهید. در این قسمت مدرک تحصیلی – رشته تحصیلی – گرایش رشته – نام دانشگاه – سال ورود و ... را مشخص نمایید.

در بخش سوم رزومه ، سوابق کاری خود را قرار دهید. در این قسمت باید بنویسید که چه شرکت هایی کار کرده اید و سمت شما در آن شرکت چه بوده است. آیا به عنوان مدیر مالی بوده اید و یا کاربر ساده نرم افزار حسابداری که فقط وظیفه ثبت فاکتور و سند حسابداری در نرم افزار حسابداری شرکت را به عهده داشته اید.

در بخش بعدی توانمندیهای تخصصی خود را ذکر می کنید. برای مثال در این قسمت تسلط و کار با نرم افزار حسابداری را می توانید ذکر کنید که یک امتیاز به حساب می آید. توانایی شما در کار با نرم افزارهای مرتبط با کار حسابداری مانند تسلط بر نرم افزار اکسل نیز امتیاز محسوب می شود.

در بخش بعدی توانمندیهای عمومی خود را می نویسید. مثلا تسلط بر انجام کار گروهی و مشارکت با بقیه قسمتهای سازمان

در بخش آخر رزومه نیز درخواست های خود از کارفرما را مطرح می کنید. مواردی مانند حقوق و مزایای درخواستی، یا محدودیت در زمان کار به خاطر مسائل مختلفی از قبیل دانشجو بودن و ...

امیدواریم که با رعایت نکاتی که در این مقاله به طور مختصر عنوان شد و دیدن فیلم آموزشی رایگان اصول رزومه نویسی که در سایت آموزش آنلاین شرکت داده پردازان ارگس قرار گرفته است بتوانید رزومه خوب و حرفه ای نوشته و برای کارفرما ارسال نمایید.

برای دیدن فیلم کامل "اصول رزومه نویسی" به صورت کاملا رایگان در وب سایت آموزش آنلاین شرکت داده پردازان ارگس روی لینک زیر کلیک نمایید.

ورودبه بازارکارمالی،اصول تنظیم رزومه حرفه ای

 

 

 


منبع : گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس
این خبر توسط گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس برای سایت آماده شده است