-

بهترین نرم افزار حسابداری را می توان با کمی تحقیق و تفحص در بازار بدست آورد فقط نکته مهم و اساسی این است که از عبارت بهترین نرم افزار حسابداری معنی مقایسه و انتخاب بر اساس یک شرایط خاص پیش می آید.

مثلا به نظر شما بهترین کشتی گیر کدام است؟ اولین سوالی که پیش می آید اینه که در چه وزنی؟ در چه زمانی ؟ با چه معیارهایی؟ در مورد انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری هم باید همین نکات را در نظر گرفت.

پس وقتی که صحبت از بهترین نرم افزار حسابداری پیش می آید باید اول معیارها را بسنجیم. آیا برای فروشگاههای کوچک دنبال بهترین نرم افزار حسابداری هستیم یا برای یک کارخانه صنعتی بزرگ؟

 

از نظر شما بهترین نرم افزار ، نرم افزاری است که کار با آن ساده است یا نرم افزاری است که امکانات بیشتری دارد؟ ایندو معیار با هم تا حدودی در تضاد هستند. زیرا نرم افزار ساده دارای امکانات کم و نرم افزار با امکانات زیاد پیچیده است.

 

یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار برای کسب و کارهای بزرگ ، از نظر ما نرم افزار حسابداری باتیز است. یعنی به نظر بنده،  جزء 10 نرم افزار برتر است. دلایل اینکه چرا بنده فکر می کنم که نرم افزار حسابداری باتیز جزء بهترین نرم افزارهای حسابداری بازار ایران است را در زیر می آورم تا شما خود قضاوت نمایید:

 

کامل بودن سبد محصول

در نرم افزار حسابداری باتیز سبد محصول کامل است. این نرم افزار دارای 7 حوزه و حدود 20 زیر سیستم می باشد . حوزه ها و زیر سیستم های این نرم افزار حسابداری را می توانید در لینک زیر مشاهده نمایید :

 نرم افزار حسابداری باتیز

در ضمن یک فروشگاه اینترنتی هم به نرم افزار حسابداری باتیز متصل است که اگر محصولات شما قابلیت فروش اینترنتی دارد می توانید از این فروشگاه اینترنتی هم استفاده نمایید.

نرم افزار حسابداری باتیز قسمت توزیع و پخش هم دارد و پخش گرم و پخش سرد را همزمان پشتیبانی می کند.

 

پشتیبانی قوی 

البته این مورد ، جزء مواردی است که همه شرکت های تولید کنند نرم افزار حسابداری ادعا می کنند. برای فهمیدن اینکه پشتیبانی یک شرکت قوی است یا نه باید با برخی از مشتریان آن شرکت که در حال کار با نرم افزار حسابداری آن شرکت است صحبت شود.

 

اعمال تغییرات در نرم افزار

 یکی از مواردی که در نرم افزار ها مخصوصا نرم افزار حسابداری خیلی مهم است ، امکان اعمال تغییرات در نرم افزار است. بهترین نرم افزار حسابداری از نظر امکانات نرم افزار ERP نام دارد و لقب بهترین نرم افزار را به همین خاطر گرفته است که می توان آنرا برای هر مشتری سفارشی کرد. 

 نرم افزار حسابداری ارگس

در اینجا چند معیار برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری را می آوریم. قبل از هر چیز باید بگویم که این ملاکها نسبی است و می توانید نظری کاملا متفاوت داشته باشید.

اولین نکته ای که به ذهن بنده می رسد این استکه نرم افزار حسابداری در بدو امر باید حداقل 80 درصد از نیازهای سازمان را پوشش دهد و فقط 20 درصد از نیازهای سازمان باید وجود داشته باشند که بعد از خرید سفارشی سازی شوند. در تعریف نرم افزار های ERP هم همین نکته را می توان مشاهده نمود. وقتی یک نرم افزار ERP خریداری می شود پیش فرض ما این است که نرم افزار خریداری شده نباید بیش از 30 درصد سفارشی سازی شود. اگر نرم افزاری بیش از 30 درصد سفارشی سازی شود به این معنی است که آن نرم افزار اصلا برای آن کسب و کار مناسب نیست چه برسد به اینکه بهترین نرم افزار حسابداری برای آن کسب و کار باشد.

 

 

 

این مقاله به مرور تکمیل می شود. برای خواندن ادامه مقاله به سایت مراجعه نمایید.

 

نرم افزار حسابداری- بهترین نرم افزار حسابداری- انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری - معیارهای نرم افزار حسابداری


منبع : گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس
این خبر توسط گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس برای سایت آماده شده است