-

امروزه روش های انجام حسابداری تغییر پیدا کرده است. نرم افزارهای حسابداری پیشرفته کار محاسبات مالی و حسابداری را برای ما آسان نموده است. این نرم افزارهای حسابداری گاها برخی از کارها را به صورت اتوماتیک نیز به انجام می رسانند و باعث راحتی کار ما انسانها شده اند.

بنابراین روش انجام امور حسابداری تغییر کرده است. اکنون کسی با چرتکه حساب و کتاب نمی کند و همه از ماشین حساب که یک فناوری پیشرفته دارد، حساب و کتاب می کنند. یک نرم افزار حسابداری یا برنامه حسابداری بر روی یک کامپیوتر نصب کرده و تمام امور حسابداری را با آن نرم افزار حسابداری انجام می دهند.

ما قصد داریم درباره مزیت های استفاده از نرم افزار حسابداري یا برنامه حسابداری نسبت به روش حسابداری دستي صحبت کنیم. این مزایا فقط مواردی که در اینجا نام برده ایم نیست بلکه مزایای دیگری نیز برای استفاده از نرم افزار حسابداری وجود دارد که می توانید آنها را در اینترنت پیدا نمایید.

برای اینکه مقایسه خوب و مستدلی بین این دو روش حسابداری داشته باشیم ابتدا باید ببینیم که حسابداری و امور حسابداری چیست و سپس ببینیم که نرم افزار حسابداری یا برنامه حسابداری برای انجام این امور ، چه کارهایی را برای ما انجام می دهند و بعد نتیجه گیری کنیم که استفاده از نرم افزار حسابداری و یا برنامه حسابداری چه مزایایی دارد.

حسابداری علم شناسایی و ثبت رویدادهای مالی است که بتوان بر اساس آنها گزارشات مالی ارائه داد تا تصمیم گیرندگان بتوانند تصمیمات بهتری بگیرند.

نرم افزارهای حسابداري و یا برنامه های حسابداری زيادي در بازار ایران وجود دارد كه هر كدام از اين برنامه های حسابداری قابليت هاي خاص خود را به همراه دارند. در نتيجه يكي از نكات مهم در انتخاب يك نرم افزار حسابداري، متناسب بودن نسخه برنامه حسابداري با كسب وكار ما مي باشد. این نیز یکی از مواردی است که در این مقالات درباره آن بحث خواهیم کرد.

برنامه حسابداری معمولا یک برنامه کامپیوتری است که در حال حاضر با تکنولوژیهای جدید برنامه نویسی نوشته شده است و دارای چندین فرم اطلاعاتی است که هر کدام از این فرمها برای نمایش و یا جمع آوری اطلاعات از کاربر هستند.

یکی از مزایای استفاده از برنامه حسابداری و یا همان نرم افزار حسابداری بالا بردن سرعت در انجام امور حسابداری است.

گرچه بعدا در این مورد به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد ولی یک مثال ساده از آن بحث صورت حساب مشتری است. در روش دستی که برنامه حسابداری در کار نبود ، برای حساب و کتاب یک مشتری باید دفاتر کاغذی را مرور می کردیم و حساب یک مشتری را از آن دفتر بیرون می کشیدیم و به وی ارائه می دادیم.

اما امروزه در نرم افزار حسابداری با زدن یک دکمه ، تمام حساب و کتاب مشتری مشخص شده و در یک گزارش می توان همه آنها را پرینت گرفت.

حالا اگر برنامه حسابداری که ما انتخاب می کنیم و از بازار خریداری می کنیم ، برای کسب و کار ما مناسب نباشد ، آنگاه به جای اینکه آن نرم افزار حسابداری و یا برنامه حسابداری ، سرعت گزارش گیری ما را بالا ببرد ، خودش برای ما دردسر ساز است.


منبع : گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس
این خبر توسط گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس برای سایت آماده شده است