-

گرچه عنوان این خبر 30 چیز است که نباید به مدیرتان بگویید ولی در حقیقت ما ده مورد را در اینجا ذکر کرده ایم.

کروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس - صداقت بهترین چیز در محیط کار است.

ما این هم مانند هر اصلی، ممکن است استثناهایی داشته باشد. رایان کان، مشاور شغلی، بنیانگذار وب‌گاه ” The Hired Group” و نویسنده‌ی کتاب “استخدام شدید! راهنمایی برای فارغ‌التحصیلان جدید” می‌گوید، “این مهم است که حواس‌تان به آن‌چه به رئیس تان می‌گویید باشد، زیرا حتی کوچک‌ترین لغزش می‌تواند باعث نابود شدن وضعیت حرفه‌ای‌تان یا بهبود آن شود.”

به گزارش گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس ، صداقت در محیط کار و صادقانه کار کردن، باعث می شود که محیط کار برای انسان محیطی پر از آرامش بوده و کارمند و مدیر بدون دغدغه بتوانند در کنار هم به خوبی کار کنند. 

“چیزهای مشخصی هستند که باید از گفتن آنها به رئیس تان خودداری کنید، اما کلید کار این است که ریزترین چیزها را در تعاملات‌تان بازبینی کنید.”

لین تیلور، کارشناس ملی محیط کار و نویسنده‌ی کتاب “ستمگر دفتر کارتان را رام کنید: چگونه رفتار کودکانه‌ی رییس را مدیریت کنیم و در کارمان پیشرفت کنیم، ” با این موضوع موافق است. او می‌گوید “همیشه شایعات و سوالاتی خاص بر اساس دیدگاه‌های منفی وجود دارند که می‌توانند بین شما و رئیس تان ایجاد مشکل کنند. اگر این صحبت‌ها بی‌وقفه ادامه بیابد، ممکن است شغلی را که می‌تواند فوق‌العاده باشد، به نابودی بکشانند.”

او ادامه می‌دهد “اگر فکر می‌کنید که ممکن است از گفتن آن پشیمان شوید، احتمالا پشیمان خواهیدشد. بهتر است انتظار بکشید تا زمانی که بتوانید افکارتان را به صورت یک گفت‌وگوی خوشایندتر و حرفه‌ای‌تر شکل بدهید.”

گذشته از صحبت‌هایی که نادرست بودن‌شان واضح و آشکار است- مثل ناسزا و توهین- در این‌ نوشتار کلمات و عباراتی می‌بینید که هرگز نباید به رییس‌تان بگویید.

هرگز به مدیر نگویید شما اشتباه می‌کنید.
روزالیندا اوروپزا راندال، کارشناس آداب شهروندی و “آداب و رسوم اجتماعی” و نویسنده‌ی کتاب “در اتاق هیات مدیره آروغ نزنید، ” می‌گوید، “انتقاد از اشتباه رئیس ، چه آشکارا و چه در لفافه، راهی قطعی است برای این‌که از جلسات آینده حذف شوید یا دفعه‌ی بعدی که دست‌تان را برای صحبت کردن بالا می‌برید، نادیده گرفته شوید.”

او توضیح می‌دهد که اگر احساس می‌کنید رییس‌تان مرتکب خطا شده است، راه‌های بهتری برای پرداختن به این موضوع وجود دارد.


هرگز به مدیر نگویید “من نمی‌توانم
این نگرش که می‌توانید از عهده‌ی کارها بربیائید، همیشه یک صفت ارزشمند بوده‌است. تیلور می‌گوید، جمله‌ی”من نمی‌توانم” نشان‌دهنده‌ی عدم اعتماد به نفس و عدم تمایل به پذیرفتن فرصت‌ها است- که هیچ کدام از این دو ویژگی شما را نزد رییس‌تان عزیز نمی‌کند.”

هرگز به مدیر نگویید “این کار جزو مسئولیت‌های من نیست.”
توضیح وظایف هیچ شغلی تا کنون روی سنگ ثبت نشده‌است. تیلور توضیح می‌دهد “از آن‌جایی که تیم‌های چند عملکردی گاهی یک نیاز ضروری است، از شما انتظار می‌رود که انعطاف‌پذیر باشید و کارهای رییس‌تان را آسان‌تر کنید. به عنوان یک نکته ی جانبی، باید بگوییم که هر‌چه مجموعه مهارت‌های‌تان بیشتر شود، وجودتان در محل کار ضروری‌تر می‌شود.”


هرگز به مدیر نگویید “من نمی‌دانم
او می‌گوید، شاید شما پاسخ همه‌ی سوالات را ندانید، اما این‌که بهترین حدس و گمان‌تان را بر زبان بیاورید یا قول بدهید که پاسخ را خواهید یافت، بسیار بهتر از بی‌اعتنایی و شانه بالا انداختن است. “هر موقع که رییس‌تان مجبور شد کاری برای شما انجام بدهد، بپذیرید که این، مسیری که شما باید بروید نیست.”

هرگز به مدیر نگویید  “نه
همکاری شما انتظاراتی ایجاب می‌کند، و یکی از این انتظارات لحن مودبانه است. تیلور می‌گوید “نه گفتن به رییس‌تان یک چالش است، و گاهی اوقات لازم است – اما گفتن آن می‌تواند ناشایست باشد، اگر با استفاده از توضیحات مناسب آن را بیان نکنید.”

البته بنده خیلی با این نظر به صورت مطلق موافق نیستم و برخی اوقات نه گفتن لازم است حتی در محیط کار.

“برای مثال، اگر رییس‌تان می‌گوید، آیا امروز برای کار روی پروژه‌ی اسمیت وقت داری؟ نباید فقط بگویید، نه. در عوض جمله‌ی دیگری را امتحان کنید مثل “امروز، روز چالش‌برانگیزی خواهدبود اگر حتما می‌خواهید روی این برنامه‌ی شرکت تمرکز کنم. آیا می‌‌خواهید که امروز را به جای آن، روی فلان پروژه کار کنم؟”

هرگز به مدیر نگویید  “سعی خواهم کرد
تیلور می‌گوید، برخی از آدم‌ها فکر می‌کنند که این یک پاسخ قابل قبول است، چرا که همه‌ی ما “سعی می‌کنیم” که کارها را با حداکثر توانایی‌مان انجام بدهیم. اما این جمله به مدیر احساس عدم اطمینان می‌دهد، و هنگامی که کاری بر عهده‌ی شما گذاشته می‌شود، رییس‌تان با ضرب‌العجل مشخصی روی شما حساب باز می‌کند.

“تصور کنید از رییس‌تان بپرسید، ‘برای‌تان مقدور هست که حقوق این ماهم را ۱۵ام پرداخت کنید؟ و رییس‌تان پاسخ بدهد، ” سعی خواهم کرد.”

هرگز به مدیر نگویید  چیزی که من شنیدم این نیست.
اجتناب از شایعات و حدس و گمان فکر خوبی است، زیرا می‌تواند نتیجه‌ی معکوس داشته باشد. اگر شما در مورد چیزی مطمئن نیستید، صبر کنید؛ در غیر این صورت با غیرحرفه‌ای ظاهر شدن ریسک خواهید کرد.

هرگز به مدیر نگویید چگونه می‌توانم از مزایای این بهره‌مند شوم؟
گاهی اوقات کار شما شامل کمک به دیگران و سایر بخش‌ها می‌شود. تیلور می‌گوید، کارفرمایان بردباری کمی دارند در برابر کسانی که بازیکن تیمی نیستند.

هرگز به مدیر نگویید  متاسفم اما…
تیلور می‌گوید، پیش آگاهی نسبت به اشتباهات اساسا حس ناب یا بکر عذرخواهی را از بین میبرد.” یک “متاسفمِ” رک و راست. و بعد ” دفعه‌ی بعد آگاهانه‌تر عمل خواهم کرد”، پاسخ مورد انتظار است زمانی که خراب‌کاری کرده‌اید.

هرگز به مدیر نگویید  مسئله‌ی جدایی پاک من را به هم ریخته‌است. امروز دلم به این کار نیست.
راندال می‌گوید، همه‌ی آدم‌ها هر از چندگاهی مشکلات شخصی دارند و درست در همین زمان است که میزان حرفه‌ای بودن شما به ورطه‌ی آزمایش گذاشته می‌شود.

راندال می‌پرسد، ” نمی‌خواهم زخم‌های عاطفی‌تان را ناچیز یا کم اهمیت بشمارم، اما چرا باید نیازهای رییس‌تان به تعویق بیفتند به این دلیل که شما برای پردازش کردن مسئله‌ی جداییتان نیاز به زمان دارید؟” در چنین زمانی بهتر است یک روز مرخصی بگیرید یا با مادرتان برای کسب کمی عشق و لطافت تماس بگیرید.”

تیلور می‌گوید، یکی از بهترین روش‌ها در تصمیم‌گیری درباره‌ی این‌که آیا افکارتان را با رییس‌تان در میان بگذارید یا سوالات مهم بپرسید، این است که خودتان را جای آنها بگذارید. “آیا نظرات و سوالات‌تان مثبت، قابل انجام و مجاب‌کننده است؟ یادتان باشد، زبان سرخ سر سبز را می‌دهد بر باد – پس اگر می‌خواهید در زندگی حرفه‌ای‌تان پیشرفت کنید، کلمات‌تان را با دقت انتخاب کنید زمانی که احساس می‌کنید در محل کار با چالش مواجه شده‌اید.”

 

 

اتوماسیون اداری 

اتوماسیون اداری ارگس

نرم افزار حسابداری


حقوق و دستمزد یکی از نرم افزارهای حوزه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری محسوب می شود. نرم افزار حسابداری باتیز دارای زیر سیتسم حقوق و دستمزد می باشد. 

یکی دیگر از زیر سیتسم های نرم افزار حسابداری باتیز ، نرم افزار اتوماسیون اداری ارگس است که شامل قسمت های دبیرخانه و کارتابل نامه و گردش آن در سازمان می باشد.

 

منبع : گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس.

این خبر توسط گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس برای سایت تهیه شده است.