-

نرم افزارهای حسابداری خیلی زیادی در بازار ایران وجود دارند که می توان آنها را لیست کرد و خیلی از آنها هم ادعا می کنند که بهترین نرم افزار حسابداری موجود در بازار ایران هستند اما به نظر شما واقعیت کدام است؟

من فکر می کنم این وسط یک مشکلی وجود دارد و آن هم درک درست از نیاز سازمان و یا شرکت و یا هر موقعیت تجاری است. نرم افزار را از این حیث می توان به دو دسته تقسیم کرد

1- نرم افزار های بزرگ که نیاز سازمانهای بزرگ را فراهم می کنند و دارای زیر سیستم های متعددی هستند که در این میان همکاران سیستم ، رایورز و ارگس را می توان نام برد. 

دامنه قیمت این نرم افزارها بسیار بالا است و کاربری آنها هم نسبتا پیچیده (در برخی از این نرم افزارها حتی حسابدارها هم احتیاج به آموزش دارند!) ولی برای جاهای بزرگ ناچارا باید از آنها استفاده نمود. مثلا جایی که شما نیاز به سه سطح تفضیلی شناور دارید 


2- نرم افزار های که به صورت کوچک و تقریبا فروشگاهی طراحی شده اند و قاعدتا نیاز 80 درصد صنوف را تامین می کنند. در این میان شرکتهایی مثل طرفه نگار (هلو) ، آسان ، تدبیر (برخی محصولات) ، نیکراد و سکه هستند. که با توجه به آمار طرفه نگار با محصولات بیشتر از 42 درصد بازار را در اختیار دارد. بعد از برخی شرکت ها حضور دارند حدود 30 شرکت کوچک و بزرگ نزدیک 50 درصد سهمی بعدی را در اختیار دارند.

در برخی از پاسخها مکته ای مثل باگ نرم افزارها مطرح شد. مطمئنا تمامی نرم افزارها مطئنا دارای باگ هستند حتی peachtree که نرم افزار کلاس تاپ است.

مهم اینست شما با شرکتی مواجه باشید که دارای خدمات مثبت و مستمری باشد. مطمئنا تعداد مصرف کنندگان نشان دهنده این وضعیت می باشد. 

تا جایی که من اطلاع دارم بخش عمده سیستم های حسابداری موجود فعلی داخلی بیشتر جنبه ذخیره ساز اطلاعات را دارند (اطلاعات بده - گزارش بگیر). خوب این سبک برنامه نویسی منسوخ شده ولی تو جامعه ای که هنوز نرم افزار های تحت dos محبوبیت بیشتری دارن بیشتر از این نمیشه توقع داشت .

حالا برم سروقت معرفی نرم افزار های حسابداری و حسابرسی .

 

حسابداري مستوفي
- نرم افزار حسابداري چرتكه
- نرم افزار حسابداري برليان
- نرم افزار حسابداري رايورز
- نرم افزار حسابداري پارس سيستم 
- نرم افزار حسابداري پارسا 2000
- نرم افزار حسابداري نوين
- نرم افزار حسابداري ناپال
- نرم افزار حسابداري خيام
- نرم افزار حسابداري شايگان
- نرم افزار حسابداري رايانگان فردا
- نرم افزار شماران سيستم
- نرم افزار حسابداري آوين تك
- نرم افزار حسابداري سينا پيوند

نرم افزار حسابداری باتیز

نرم افزار حسابداری سما

نرم افزار حسابداری بیت

نرم افزار حسابداری ابری آمارسین امکان دسترسی به اطلاعات را از هر موقعیت مکانی به همراه امنیت بالا فراهم می آورد. این سیستم قابلیت یکپارچه سازی اطلاعات مالی را از سایر سیستم ها همچون انبار، فروش، حقوق و دستمزد، تولید، فروشگاه اینترنتی و... به صورت اتوماتیک فراهم می سازد

 

از شركتها و يا نرم افزارهاي جديدي كه كاملا تحت Windows برنامه نويسي شدند و قبل از آن فاقد هر گونه نرم افزار حسابداري حتي تحت Dos بودند و يا حتي بعضا هنوز وجود نداشته اند كه در اين زمينه كار كرده باشند و بعد ها شركتي تشكيل داده و به كمك متخصصين خود وارد عرصه طراحي و برنامه نويسي نرم افزارهاي حسابداري و مالي شدند مي توان به نرم افزارهاي ذيل اشاره كرد :

- نرم افزار حسابداري رافع ( تحت Dos هم داشته است )
- نرم افزار حسابداري حسابدار
- نرم افزار حسابداري حسابرس
- نرم افزار حسابداري تدبير
- نرم افزار حسابداري حسابگر
- نرم افزار حسابداري پيشرو
- نرم افزار حسابداري فراپيام 
- نرم افزار حسابداري فراگستر
- نرم افزار حسابداري توازن
- نرم افزار حسابداري نماد ايران ( تحت Dos هم داشته است )
- نرم افزار حسابداري طراح سيستم 
- نرم افزار حسابداري حسابيار 
- نرم افزار حسابداري رايين 
- نرم افزار حسابداري هلو
- نرم افزار حسابداري سيماد
- نرم افزار حسابداري سياق ( تحت Dos هم داشته است ) 
- نرم افزار حسابداري نفيس
- نرم افزار حسابداري پازار
- نرم افزار حسابداري آسمان
- نرم افزار حسابداري سكه
- نرم افزار حسابداري پيوست
- نرم افزار حسابداري پاتريس
 

نرم افزار های بالا فقط بخش از نرم افزار های حسابداری موجود در بازار ایران هستند. برای دیدن لیست کامل نرم افزار های حسابداری موجود در بازار ایران به وب سایت accsoft.ir مراجعه نمایید. 

نرم افزار های حسابداری