-

این اخبار اقتصادی برای حسابداران مفید است و باید حسابداران نسبت به این اخبار آگاهی داشته باشند.

به گزارش ارگس از تسنیم -  برآورد بیمه 400 میلیونی برای آتش نشان‌های شهید/جزییات خسارات پرداختی به کسبه پلاسکو
رییس کل بیمه مرکزی از برآورد بیمه 400 میلیونی برای آتش نشان های شهید خبرداد و از جزییات خسارات پرداختی به کسبه پلاسکو گفت

رشد مشاغل کاذب با گسترش بیکاری/30 درصد مشاغل غیرمولد هستند

فعال بازار کار با اشاره به گسترش مشاغل غیر رسمی در بازار کار گفت:عدم اجرای ماده 7 و 41 قانون کار، رشد روز افزون بیکاری و نبود مشاغل پایدار گسترش مشاغل غیر مولد را افزایش داده است.

 

نامه‌نگاری حجتی با نعمت‌زاده برای تعیین مهلت 5 ماهه واردات برنج + سند

براساس نامه نگاری وزیر کشاورزی با وزیر صنعت پیرو مصوبه کاهش تعرفه واردات 8 کالای اساسی، حساس و ضروری، واردات برنج تا ابتدای مرداد ماه سال آینده امکان پذیر است و بعد از این مدت شامل ممنوعیت واردات در فصل برداشت خواهد بود.

نرم افزار حسابداری بیت ، نرم افزارحسابداری باتیز ، نرم افزار اتوماسیون اداری قلم هر سه محصول شرکت داده پردازان ارگس هستند.

 

خط کشتیرانی بین سوهار عمان و چابهار برقرار می شود
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع عمان گفت، کشورش یک خط کشتیرانی بین سوهار عمان و چابهار ایران برقرار خواهد کرد که یک راه ارتباطی بازرگانی بین دو کشور خواهد بود.

 

برای تغییر بهای آب و برق در سال 96 تابع قانون بودجه‌ایم
وزیر نیرو احتمال تغییر بهای آب و برق در سال آتی را منتفی ندانست و گفت: برای تغییر بهای آب و برق در سال 96 تابع قانون بودجه هستیم.

 

79 هزار مسکن مهر در دهه فجر افتتاح می‌شود

همزمان با دهه فجر 79 هزار و 876 واحد مسکن مهر افتتاح می‌شود، در این افتتاح‌ها بیشترین سهم با 17 هزار و 417 واحد متعلق به استان تهران و کمترین میزان افتتاح مسکن مهر مربوط به استان همدان با 104 واحد است.

 

هواپیمای ATR72-600؛ هواپیمای سبز اروپایی بر فراز آسمان کشورمان
در پی توافق برجام و پس از فرو ریختن دیوار تحریم هوانوردی کشورمان، تفاهم نامه خرید 20 فروند به علاوه حق گزینش 20 فروند هواپیمای ATR72سری 600 بین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) و شرکت اروپایی ATR امضا شد.

 

خانه‌دار شدن از طریق فرابورس در دیماه کاهش یافت
حجم و ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن(تسه) در دیماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 9 و 11 درصد کاهش داشته است.

 

ابعاد جدید از فساد 8 هزار میلیاردی/ چه کسانی در بانک سرمایه وام های کلان دادند؟
مدیرعامل بانک سرمایه ضمن تشریح ابعاد تازه ای از فساد صورت گرفته در این بانک از بازنشستگان نظام بانکی سخن گفت که سال ها در این بانک فعالیت کرده و به بدهکاران بانک وام های کلان پرداخت می کردند.

 

 

اشتباه فاحش سازمان بورس در بازگشایی نمادهای بانکی
یک کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از نحوه بازگشایی نماد بانکها گفت: سازمان بورس هر چند روز یکبار نماد یکی از بانکها را در بازار بازگشایی می‌کند و داغ بورس و سهامدارانش را تازه نگه می دارد.

 

ضرورت ایجاد صندوق مستقل بیمه بیکاری به استناد تبصره 30 قانون کار
مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار با اشاره به ضرورت ایجاد صندوق مستقل بیمه بیکاری به استناد تبصره 30 قانون کار گفت:بهتراست در قانون بیمه بیکاری علاوه بر سه درصدی که کارفرمایان پرداخت می کنند دولت نیز سهمی را عهده دارشود.

 

افزایش 9 درصدی معاملات مسکن/رشد منفی صدور پروانه‌های ساختمانی متوقف شد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن از رشد 9 درصدی معاملات مسکن از ابتدای امسال تا پایان آذرماه خبر داد و گفت:‌رشد منفی صدور پروانه‌های ساختمانی متوقف شد.

 

تجمع دوباره مسکن‌مهری‌ها مقابل مجلس
متقاضیان مسکن مهر در اعتراض به بی‌توجهی دولت در تعیین‌تکلیف واحدهای مسکن مهر برای چندمین بار متوالی مقابل مجلس تجمع کردند

کوتاهی دولت در حذف یارانه پردرآمدها تخلف است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه کوتاهی دولت در حذف یارانه پردرآمدها تخلف است گفت: حذف جرم بودن عدم اعطای یارانه به ثروتمندان پیشنهاد دولت بوده است. دولت باید یارانه پر درآمد ها را حذف می کرده است.