-

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در دهه مبارک فجر امسال 246 پروژه در بخش‌های مختلف کشاورزی استان تهران با سرمایه‌گذاری 1817 میلیارد ریال به بهره‌بردرای می رسد.

بانکها به جای مردم به خودشان وام می‌دهند/ بانکی که 10 برابر سرمایه اش به یک پروژه وام داد

یک کارشناس بانکی با بیان اینکه بخش بزرگی از تسهیلات بانکها به مردم عادی تعلق نمی‌گیرد گفت: بانکها رقمهای چندین هزار میلیاردی را به صورت وام به پروژه‌هایی اختصاص داده اند که به علت رکود امکان بازگشت ندارد.

با اخبار اقتصادی و مالی و حسابداری در خدمت شما حسابداران عزیز هستیم. در این سایت قصد بر این است که مطالب مفیدی درباره نرم افزار حسابداری و نرم افزار اتوماسیون اداری ارائه شود و البته از اخبار اقتصادی و مسائل مربوط به حسابداری هم غفلت نشود.

سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران برای تاکید بر تعهد اروپا به اجرای برجام
🔸وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه به همراه یک هیئت تجاری به تهران سفر می کند تا بار دیگر بر تعهد اروپا به اجرای برجام که دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا تهدید کرده آن را پاره خواهد کرد تاکید کند.

 

دیدار رئیس مجلس با مدیران و ناظران گمرکات استانها 
🔸به مناسبت روز جهانی گمرک، فردا رئیس مجلس با مدیران و ناظران گمرکات استانها دیدار می‌کند. 

 

نخستین کاهش هفتگی قیمت طلا در سال 2017 رقم خورد
🔸قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.23 درصد افزایش به 1191 دلار و 20 سنت رسید 

 

فرصت صادرات به روسیه سوخت
🔸آمارها حاکی از ناکامی ایران در استفاده از فرصت های پیش آمده برای توسعه صادرات به روسیه است و معلوم نیست که این‌چنین فرصتهای صادراتی دوباره چه زمانی در اختیار ایران قرار بگیرد.

 

 

رشد اقتصاد آمریکا کند شد
🔸در حالی که آمارهایی ضعیف از میزان درآمد شرکت ها و تولید ناخالص داخلی آمریکا اشتیاق ناشی از سیاست های اقتصادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا را خنثی کرده، ارزش سهام در بازارهای آمریکا برای دومین جلسه متوالی کاهش داشت.

 

 3 قرارداد بین بنز و ایران خودرو امضا شد
🔸مدیرعامل ایران خودرو با بیان این که سه قرارداد بنز و ایران خودرو امضا شد گفت: اولین سری 2008 اسفندماه سال جاری وارد بازارخواهد شد.

 

 خوشحالی اوپکی‌ها از افزایش قیمت نفت کوتاه مدت خواهد بود
🔸آخر هفته گذشته وزرای نفت کشورهای عضو اوپک و متحدان غیر اوپکی شان در وین بابت میزان بالای تبعیت از توافق کاهش تولید و افزایش قیمت نفت به یکدیگر تبریک گفتند. اما افزایش تولید نفت شیل امریکا موجب می شود این خوشحالی چندان تداوم نداشته باشد

 

 نعمت زاده: در جریان بخشنامه کاهش تعرفه واردات از ترکیه نیستم
🔸وزیر صنعت در واکنش به بخشنامه سازمان توسعه تجارت برای کاهش تعرفه واردات 23 ردیف کالایی از ترکیه گفت: چنین بخشنامه‌ای صحت نداشته و من در جریان آن نیستم.

 

 گلابی آمریکایی هم آمد/ ورود 15 قلم میوه قاچاق از 4 گوشه جهان به بازار
🔸رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار با بیان اینکه 10 تا 15 رقم میوه قاچاق در بازار مصرف وجود دارد گفت: اخیرا گلابی آمریکایی و سیب فرانسوی و ترکیه ای نیز در بازار به فروش می‌رسد.

 

 

اوپک به 75 درصد از تعهد کاهش تولید خود عمل کرد
🔸موسسه پترو لجیستیکس، که در زمینه رصد رفت و آمد تانکرها فعالیت دارد اعلام کرد که عرضه نفت اوپک در ماه جاری میلادی در حال کاهش است و این سازمان در حال اجرای توافق کاهش تولید با هدف مهار مازاد عرضه جهانی نفت است.

 

نمایندگان مجلس در جلسه علنی بعد از ظهر دیروز مصوب کردند:
دستگاه‌ ها، سازمان‌ ها و شرکت‌ های دولتی و عمومی غیردولتی تابع صندوق‌ های بازنشستگی اعم از کشوری یا تأمین اجتماعی موظفند با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل که دارای حداقل ۲۰ سال سابقه خدمت هستند، بدون محدودیت سنی موافقت کنند.

به موجب این مصوبه، میزان محاسبه حقوق آنها بر اساس تعداد سال‌ های کارکرد و پرداخت حق بیمه‌ شان خواهد بود.

همچنین با این مصوبه، محدودیت سنی برای مشمولان تأمین اجتماعی هم برداشته می‌شود و زنان در صورت تمایل با ۲۰ سال سابقه خدمت و ۲۰ روز حقوق می‌ توانند بازنشسته شوند. از سوی دیگر این مصوبه برای دولت بار مالی ندارد، چون نه تنها اجبار برای بازنشسته شدن وجود ندارد، بلکه این امر اختیاری است و هزینه‌ ای هم به دستگاه مربوطه تحمیل نمی‌ شود

 

 سفر تجّار ایرانی هم به آمریکا با دستور ترامپ ممنوع شد
🔸رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: با دستور اجرایی ترامپ بازرگانان ایرانی مانند سایر افراد امکان حضور در آمریکا ندارند و این دستور محدودیت‌هایی را برای تجارت دو کشور فراهم می‌کند، هر چند که "ممنوعیتی" برای تجارت با ایران ایجاد نشده است.