-

مالیات یکی از درآمدهای مهم دولت است که تمام دولت ها در سراسر جهان به این درآمد وابسته هستند. در بودجه سالانه دولت نیز بخشی از درآمدهای دولت از مالیات تعیین می شود. 

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در واکنش نسبت به لایحه برنامه ششم توسعه کشور که معافیت مالیاتی نهاد ها از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را لغو نموده است و اخیرا از سوی نمایندگان مجلس مورد تصویب قرار گرفته است ، تاکید نمود که یکی از اصلی‌ترین سیاست های راهبردی این ستاد ، پایبندی به قوانین و حاکمیت کامل قانون در راستای شفافیت در عملکرد این ستاد می‌باشد.


به گزارش گروه نرم افزاری ارگس به نقل از تابناک , وی افزود: همواره اجرای قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی از اولویت های ستاد اجرایی فرمان امام بوده و در مورد پرداخت مالیات نیز ما همواره پیشقدم بوده ایم و کارنامه بسیار درخشانی داریم.


وی گفت ما هیچ فعالیتی در ستاد نداریم که همانند یک بخش خصوصی مالیات آن را پرداخت نکنیم. از نظر مالیاتی نیز هیچ تفاوتی بین ما و یک بنگاه اقتصادی خصوصی وجود ندارد و تاکنون خوشبختانه این ستاد و تمام واحدهای تابعه علاوه بر پرداخت مالیات مستقیم، مالیات بر ارزش افزوده را نیز پرداخت نموده است که همه‌ی اسناد و مدارک پرداختها طی بررسی صورت های مالی حسابرسی شده توسط حسابرسان محترم گویای این واقعیت است.

مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که هنگام فروش کالا و خدمات از مشتری اخذ شده و به حساب اداره مالیات واریز می شود. این مالیات در سال 1395 نه درصد بوده است و احتمالا در سال آینده نیز تغییری نداشته باشد. لازم به ذکر است که مالیات تکلیفی که قبلا وجود داشت حذف شده است.

محاسبه اتوماتیک مالیات بر ارزش افزوده معمولا بر عهده نرم افزار های حسابداری است و اکثر نرم افزار های حسابداری موجود در بازار ایران مالیات بر ارزش افزوده را به صورت اتوماتیک و بر اساس قوانین محاسبه می کنند و گزارشات ارزش افزوده و گزارش فصلی ارائه می کنند.

از جمله نرم افزار های حسابداری که اینکار را به خوبی انجام می دهد نرم افزار حسابداری باتیز است که می تواند به صورت اتوماتیک مالیات بر ارزش افزوده را محاسبه نماید.