-

گروه نرم افزار حسابداری باتیز - در راستای برگزاری کنفرانس ملی اقتصاد مقاومتی و برجام که از صبح امروز آغاز شده، با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، برخی از سیاستگذاران، مدیران و فعالان اقتصادی دولتی و خصوصی، در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش گروه نرم افزار اتوماسیون اداری قلم ، آقای علی ربیعی وزیر کار در این نشست سال ۱۳۹۵ را سال شکوفایی دولت و سال آینده یعنی سال مالی 1396 را سال جهش دولت نامید. 

شاید بتوان گفت که مهار تورم و افزایش دستمزدها یکی از مواردی است که قدرت خرید مردم را بالا می برد. ولی با توجه به رکودی که در جامعه حکمفرما است نمی توان این را خیلی جدی گرفت. خیلی از مشاغل اصلا کارمندی نیستند که بخواهند حقوق ماهانه دریافت کنند و سند حسابداری آن در نرم افزار حسابداری ثبت شود.

 

وزیر کار افزود: زمانی می‌توانستیم با ۳۰۰ هزار شغل بر بیکاری غلبه کنیم، ولی امروز با بیکاری تلنبار شده از سال‌های قبل روبه‌رو هستیم و جمعیت جدیدی که در دوره کنونی وارد بازار کار می‌شوند نوع نگاهشان به شغل با گذشته متفاوت است و منزلت بیشتری در کسب شغل می‌خواهند.

 
وی ادامه داد: فروشندگی نوعی شغل است و باید به سمت رسمی شدن آن برویم. 

نرم افزار فروش و پخش مویرگی که یکی از زیر سیستم های نرم افزار حسابداری باتیز می باشد می تواند به صورت اصولی به این کار کمک نماید. وقتی فروشنده ، فروشی را انجام می دهد و در نرم افزار حسابداری باتیز ثبت می کند ، نرم افزار به صورت خودکار تمامی محاسبات مربوط به سود و زیان و پورسانت و ... را ثبت کرده و همچنین سند حسابداری آن را در نرم افزار حسابداری ثبت می کند.

 
ربیعی در ادامه تاکید کرد: در وزارت کار قصد داریم که با شناسایی رسته شغل‌های استانی و اتصال آن با زنجیره‌های کسب و کار فارغ‌التحصیلان و جویندگان کار را ساماندهی و جذب بازار کار کنیم.  

 
به گزارش گروه اتوماسیون اداری ، وی از پیشی گرفتن دستمزد بر تورم در سه سال اخیر خبر داد و گفت: با این وجود نتوانستیم قدرت خرید را افزایش بدهیم به نحوی که با مقایسه دستمزد بازنشستگان کشوری از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ با ۶۷ درصد کاهش قدرت خرید مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: امسال تلاش کردیم حق مسکن کارگران را دو برابر کنیم اما بعضی گروه‌های خبری از آن با افزایش ۱۰۰ درصدی یاد کردند و برخی دیگر گفتند تنها ۲۰ هزار تومان اضافه شد در حالی که با وجود اندک بودن رقم روند خوبی به‌شمار می‌رود. 

تاثیر آیتم فوق در حقوق و دستمزد بسیار ناچیز بوده است ولی حسابداران باید این آیتم را در نرم افزار حقوق و دستمزد لحاظ می کردند تا نرم افزار حقوق و دستمزد محاسبات مربوط به بیمه و مالیات را به درستی انجام بدهد. در ضمن سند حسابداری حقوق و دستمزد نیز به درستی در نرم افزار حسابداری ثبت گردد.