-

یکی از مهمترین زیر سیستم های یک نرم افزار حسابداری یکپارچه ، نرم افزار حسابداری مالی می باشد. در این مقاله به قسمت های مختلف و امکانات نرم افزار حسابداری مالی می پردازیم.

نرم افزار حسابداری مالی به عنوان هسته اصلی از نرم افزار حسابداری یکپارچه ، امکان دریافت، طبقه‌بندی، جمع‌بندی و یکپارچه‌سازی اطلاعات مالی از سایر سیستم‌ها همچون انبار، فروش، دریافت و پرداخت، دارایی ثابت، حقوق و بهای تمام شده را به‌صورت خودکار فراهم کرده و گزارش‌های مالی یکپارچه‌ای را از وضعیت سازمان در ابعاد مختلف به شما ارائه می‌کند.

 

نرم افزار حسابداری مالی کمک های زیر را به ما می کند:

 

انسجام بخشیدن به اطلاعات حسابداری و مالی

دیگر نیازی نیست که برای ایجاد یک گزارش مالی جامع در سطح سازمان، اطلاعات مختلفی را از بخش‌ها و سیستم‌های مختلف سازمان جمع‌آوری کرد و در یک کار طاقت فرسا و با ابزارهای معمولی آن‌ها را تحلیل کرد، نرم افزار حسابداری مالی ، تمامی این اطلاعات را در قالبی یکسان جمع‌آوری‌ کرده و با تجزیه و تحلیل لازم در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

به‌هنگام نگهداشتن اطلاعات مالی

در نرم افزار حسابداری یکپارچه ، اطلاعات مالی همزمان با انجام عملیات به زیر سیستم حسابداری مالی منتقل می شوند، بنابراین، همواره اطلاعات مالی به روز شده است و تنها کافی است دیگر سیستم‌ها (مانند نرم افزار انبار و حسابداری انبار،نرم افزار فروش و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، نرم افزار حقوق و دستمزد و نرم افزار تولید و بهای تمام شده ) را در کنار  نرم افزار حسابداری مالی پیاده‌سازی و تنظیم کنید.

 

تأمین اطلاعات مالی برای تصمیم‌گیری مدیران

تصمیم‌گیری بر مبنای اطلاعات منسجم و به‌هنگام مالی، صحیح‌تر انجام خواهد پذیرفت، و چه بهتر که این اطلاعات به سادگی و سرعت در اختیار مدیران باشد.

 

گزارش‌دهی ساده و کم‌هزینه به ذینفعان بیرونی سازمان

ذی‌نفعان بیرونی به گزارش‌هایی از سازمان شما نیاز دارند که صحت آن‌ها بسیار مهم است. این گزارش‌ها را بدون دغدغه از نرم افزار حسابداری مالی استخراج کنید. ساختارهای قانونی و متداول این گزارش‌ها از پیش‌ تعریف شده و نیازی ندارید آن‌ها را طراحی کنید.

 

حالا که مزایای نرم افزار حسابداری مالی به عنوان یکی از زیر سیستم های نرم افزار حسابداری یکپارچه آشنا شدید، بخش های مختلف یک نرم افزار حسابداری مالی را بررسی می کنیم.

 

بخش های مختلف نرم افزار حسابداری مالی به شرح زیر می باشد:

 

تعریف کدینگ حسابداری 

همانطور که می دانید کدینگ حسابداری یکی از ارکان و ستونهای نرم افزار حسابداری مالی است که در تمام نرم افزارهای حسابداری وجود دارد. حتی نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی هم دارای کدینگ حسابداری یا همان سرفصل های حسابداری هستند اگر چه ممکن است که به علت سادگی کار ، این کدینگ حسابداری و تعاریف آن از چشم کاربر پنهان بماند. در مورد کدینگ حسابداری و نحوه تعریف آن یک فیلم آموزشی تهیه شده است که می توانید برای اطلاعات بیشتر به این فیلم آموزشی مراجعه نمایید. ضمنا به علت اهمیت این قسمت یک سری مقالات دیگر نیز بزودی در همین سایت منتشر می شود.

 

عملیات ثبت و نگهداری اسناد حسابداری

در نرم افزار حسابداری مالی، عملیات ثبت و اصلاح سند حسابداری تنها عملیات روزانه ای است که حسابداران با آن سروکار دارند. البته در حال حاضر با وجود نرم افزار های حسابداری یکپارچه ، عملیات ثبت سند حسابداری کم رنگ تر شده است و این قسمت بیشتر برای کنترل و تایید اسناد حسابداری به کار می رود.

 

گزارشات حسابداری

مرور حسابها

یکی از پرکاربردترین گزارشات ممکن در نرم افزار حسابداری مالی ، گزارش مرور حسابها است که می تواند به صورت بالا به پایین و پایین به بالا باشد. بعدا در این مورد بحث خواهیم کرد.

 

گزارش تراز آزمایشی 

تراز یکی از مهمترین گزارشات حسابداری است. در نرم افزار حسابداری را می توانید به صورت 4 ستونی و 6 ستونی و 8 ستونی ملاحظه نموده و چاپ کنید. می توانید فقط حسابهای گردش دار و یا مانده دار را در گزارش بیاورید.

 

گزارش دفاتر

دفاتر حسابداری یکی دیگر از مهمترین گزارشات حسابداری است. در نرم افزار حسابداری یکپارچه دفاتر را می توانید در سطح کل، معین و یا تفضیلی مشاهده و چاپ کنید.

 

یکی از مهمترین و پرکاربردترین گزارشات نرم افزار حسابداری مالی گزارش گردش تفضیلی است که در مقاله جداگانه ای به آن پرداخته شده است. این گزارش می تواند گردش یک تفضیلی مثل اشخاص، پرسنل و یا حساب جاری و بانک را به صورت یکپارچه به ما نشان دهد.

 

جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به نرم افزار حسابداری باتیز و نرم افزار حسابداری سما و نرم افزار حسابداری بیت محصول شرکت داده پردازان ارگس مراجعه نمایید.

 

 


منبع : گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس
این خبر توسط گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس برای سایت آماده شده است