20 راه برای جذب مشتری

20 راه برای جذب مشتری

گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس - 20 راه برای جذب مشتری
20 راه برای جذب مشتری
-

 

۱-مطمئن و با اعتماد به نفس سخن بگوئید

مطمئن و صریح صحبت کنید،در طول مکالمه اعتماد به نفس خود را حفظ کنید

 
۲-درک زمان درست

مطرح کردن خواسته ها در زمانی مناسب امکان موفقیت را بالا می برد.

نکته:زمانی که افراد از شما تشکر میکنند آماده پاسخ دادن به سوال های شما هستند


۳-شناخت صحیح

بخش قابل توجهی جهت متقاعد کردن افراد به شناخت صحیح شخصیت، اخلاقیات و احساسات آنها بستگی دارد

نکته: ابتدای ملاقات اقدام به معاشرت نمایید و با خصوصیات شخص مقابل آشنا شوید تا خلاف میل طرف مقابل رفتار نکنید


۴-مثبت و شفاف سخن بگوئید

گفتگو به طریق مثبت و شفاف شما را در حفظ مسیر اصلی محاوره و انتقال شفاف مقصودتان بع طرف مقابل یاری می کند

 

-سریع سخن گفتن

اغلب افراد به وسیله ی سریع سخن گفتن بهتر از دقیق و شمرده سخن گفتن متقاعد میشوند


۶-اعتماد به نفس از اطلاعات در زمینه ی تمام مسایل با ارزش تر است

نیاز نیست در همه موضوعات مطرح شده تخصص داشته باشید، افراد با فرض عدم تخصص بالا ی شما، اعتماد به نفس در بیان موضوعات را می پسندند.

نکته: اطلاعات تخصصی زیاد باعث ایجاد حس تحقیر در طرف مقابل می شود


۷-زبان بدن را به صورت ماهرانه ای بیاموزید

اگر در گفتگو با افراد خشک، بی میل و بسته باشید، حتی اگر مطالب و موضوعات را صحیح مطرح کنید، میل به پذیرش در طرف مقابل از بین خواهد رفت

نکته: زبان بدن فرد مقابل را نسبت به شنیدن مشتاق تر می کند و باعث میشود تا بهگزین متوجه منظور شما شود

 
۸-سازگاری با زبان بدن

پیام شما باید با زبان بدن شما سازگار باشد در غیر این صورت شنونده حاضر به پذیرش حرف های شما نخواهد بود

مثلا در زمانی که شما از حاصل نتیجه ای یقین دارید باید ازمشت های گره خورده استفاده  کنید و استفاده از دست باز و حالتی شناور اصلا مناسب نیست

 

-ماندگار بمانید

با افرادی که با نظر شما موافق نیستند برخورد نامناسبی نداشته باشید اما اجازه ندهید شما را از متقاعد ساختن دیگران منصرف کند

 
۱۰-درجستجو ی انگیزه اقتصادی برای فرد مقابل باشید

سعی کنید در ازای خواسته ای از فرد مقابل عواید اقتصادی آن را برای فرد مقابل شفاف تصاویر سازی کنید

مثلا در ازای سرمایه گذاری شما در این زمینه شما فلان مقدار سود خواهید کرد


۱۱-توجه به انگیزه های اجتماعی

همه افراد را نمیتوان با انگیزه اقتصادی متقاعد کرد، بسیاری از افراد به مناسبات اجتماعی واکنش مثبت نشان خواهند داد

مثلا سرمایه گذاری شما در این زمینه باعث ایجاد چرخه اقتصاد و افزایش اشتغال زایی برای جوانان میشود

و یا

شما با استفاده از این سرویس جزو معدود افرادی خواهید بود ک از آن بهرهمند میشود و تجربه ای متفاوت خواهید داشت

و یا

از این محصول را افراد مشهوری نظیر x استفاده میکنند

نکته: گاهی افراد به دلیل علاقه و پیروی از افرادی مهم اقدام به استفاده از خدمات و یا محصولی می کنند

 
۱۲-مسیر اخلاقی را در نظر بگیرید

در ارتباط با برخی افراد کارآمدترین شیوه توجه یه اخلاقیات است، به خصوص اگر عناصر اقتصادی و اجتماعی کارایی چندانی نداشته باشد.

 

-مشتری خدمات خوب را از خدمات سریع بیشتر می پسندد

مشتریانی که خدمات قابل اعتماد و کامل و صحیح دریافت کنند بیشتر از خدمات شما پیش دوستانشان تعریف خواهند کرد

مشتریان دلایلی چون بی ادبی کارکنان، خدمات نا کامل و... را ۱۸ درصد بیشتر از دلایلی مثل تاخیر به عنوان علت عدم وفاداری عنوان می کنند

۱۴-نام مشتریان را به خاطر داشته باشید

بررسی ها نشان داده توجه مشتریان با دیدن نام خودشان و یا شنیدن آن بیشتر جلب خواهد شد

۱۵-مشتریان را غافلگیر کنید

یکی از بهترین حس هایی که باعث می شود مشتری از شما رضایت خاطر داشته باشد اصل غافلگیری است، مثل تبریک تولد.

معمولا مشتریان حتی با دریافت تنها یک پیام تبریک تولد بسیار غافلگیر شده و از شما پیش دوستان به عنوان یک سازمان محبوب یاد خواهند کرد

۱۶-استفاده از کلمات صحیح

در مکالمه دوطرفه استفاده از کلمات ایشالله باعث خاتمه ی ارتباط خواهد شد، باید از کلماتی و جملاتی استفاده کرد که بابی برای ادامه ی ارتباط و پیش برد مکالمه باز شود

مانند:

چگونه (چگونه میتوانیم در این زمینه همکاری داشته باشیم)

القاء احساس(حال که پذیرفتیم این فعالیت پر سودی برای شما خواهد بود به نظر شما بهترین زمان آغاز آن چه زمانی خواهد بود؟)

 

-استفاده از سوالات کنترل شده

سوال باید به نحوی مطرح شود که فرد مقابل جواب را از بین گزینه های شما انتخاب کند

مثال: به جای آن که از طرف بپرسید آیا مایل به استفاده از محصولات ما هستید؟

بگوئید:به نظر شما بسته ی شماره یک ما برای شما بهتر است یا بسته شماره دو؟!


۱۸-تعریف از طرف مقابل به دور از چاپلوسی

شنیدن نقاط مثبت و قوت هر فرد از خودش آیند ترین اصوات برای مغز او می باشد، با استفاده از تعریف به جا از طرف مقابل آن را آمده ی موضوع اصلی کنید

مثلا: باعث افتخار شرکت ما هست که یکی از بهترین فروشگاه ها ی این شهر از

مشتریان ما باشد

 
۱۹-تونالیته و آهنگ صدای طرف مقابل را تقلید کنید

سعی کنید تن صدا و لهن گفتار شما نزدیک به طرف مقابل باشد

تذکر: هرگز خیلی آرام و یا خیلی بلند صحبت نکنید


۲۰-سرعت مکالمه ی خود را با طرف مقابل هماهنگ کنید

در صورتی که فرد مقابل آهسته و شما سریع صحبت کنید، مکالمه ی تنش زایی خواهید داشت و اگر برعکس باشد تبدیل به مکالمه ای کسالت آور برای فرد مقابل خواهد شد


منبع : گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس
این خبر توسط گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس برای سایت آماده شده است

سایر موارد

سایر مقالات

لیست نرم افزار های حسابداری
مشخصات نرم افزار حسابداری بیت در سایت accsoft.ir ث....
نقش گزارش ساز در نرم افزار حسابداری
امروزه اکثر نرم افزار های حسابداری دارای سیستم گزا....
حسابداری پیمانکاری-قسمت 2-مناقصه و انتخاب پیمانکار
گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس - ....
نکات قابل توجه در مورد حسابداری منابع طبیعی
بحث در حسابداری منابع طبیعی بود. در قسمت قبل قدری ....
آخرین نسخه نرم افزار حسابداری باتیز
گروه و اتوماسیون اداری ارگس - آخرین نسخه باتیز....
روش حل اختلاف با سازمان امور مالیاتی
گاهی اوقات بین حسابدارن و سازمان امور مالیاتی اختل....