-

محاسبات حقوق و دستمزد و ثبت سند حسابداری حقوق و دستمزد در نرم افزار حسابداری یکپارچه یکی از وقت گیر ترین کارهایی است که حسابداران مجبور هستند هر ماه انجام دهند. 

همانطور که می دانید هزینه های حقوق و دستمزد یکی از هزینه های مهم و اساسی برای هر کسب و کاری است که مدیریت این هزینه ها و کاهش آنها یک دغدغه اساسی برای مدیران کسب و کارها بوده است.

در پایان هر ماه حسابداران باید محاسبات مربوط به حقوق و دستمزد را انجام داده و لیست بیمه و مالیات را آماده کنند. اینجاست که نرم افزار حقوق و دستمزد به کمک حسابداری آمده است و محاسبات مربوط به حقوق و دستمزد را تسهیل کرده است. 

اما بعد از محاسبات پیچیده و وقت گیر هزینه های حقوق و دستمزد و محاسبات مربوط به بیمه و مالیات ، نوبت به ثبت سند حسابداری می رسد. یعنی باید این نرم افزار حقوق و دستمزد در نرم افزار حسابداری سند حسابداری صادر کند.

اگر نرم افزار حسابداری با سیستم حقوق و دستمزد یکپارچه باشد ، یعنی به صورت جزیره ای نباشد ، و بتواند سند حسابداری را به صورت اتوماتیک ثبت نماید آنگاه کاری که حسابداران باید به صورت دستی ، در مدت چند روز انجام دهند، نرم افزار این کار را در مدت چند دقیقه انجام می دهد.

علاوه بر این محاسبات و ثبت سند حسابداری توسط نرم افزار بی عیب و نقص خواهد بود و اگر یکبار تست کنیم و بدون نقص اینکار انجام شود ، آنگاه می توان مطمئن بود که همیشه بی عیب و نقص خواهد بود.

 

البته ممکن است که اینجا با یک مشکل مواجه شویم. برنامه حقوق و دستمزد از کجا می داند که هزینه های حقوق و دستمزد را در کدام سرفصل ها سند بزند. یعنی ارتباط بین نرم افزار حقوق و دستمزد و نرم افزار حسابداری چگونه برقرار می شود. 

در اینجا باید به فکر یک جدول واسط باشیم که مشخص کند هر هزینه ای در چه سرفصل حسابداری ثبت شود و کسورات مربوط به مساعده و وام کارکنان در چه سرفصلی ثبت شود و ...

یکی از نرم افزار های حسابداری یکپارچه که دارای برنامه حقوق و دستمزد می باشد و به صورت یکپارچه کار می کند ، نرم افزار حسابداری باتیز می باشد که دارای برنامه حقوق و دستمزد پارامتریک است.

این نرم افزار حسابداری (برنامه حسابداری) به شما امکان می دهد که محاسبات پیچیده حقوق و دستمزد را فقط با یک کلیک انجام داده و سپس با یک کلیک دیگر سند حسابداری مربوط به آن محاسبات را در برنامه حسابداری وارد نمایید.

پارامتریک بودن این نرم افزار حقوق و دستمزد این امکان را به شما می دهد تا هر هزینه ای را براحتی بر اساس دلخواه خود محاسبه نمایید. مثلا اضافه کاری ، حق ناهاری ، پاداش های موردی ، حق ایاب و ذهاب و ... 

سایر موارد را نیز بر اساس استانداردهای قانون کار و بیمه تامین اجتماعی می توانید در این نرم افزار محاسبه کنید. 

در نهایت در بخش گزارشات هم می توانید انواع گزارشات را از نرم افزار حقوق و دستمزد بدست بیاورید. این گزارشات از فیش حقوقی گرفته تا لیست حقوق و دستمزد و لیست پرداخت حقوق و لیست های قانونی بیمه و مالیات و ...

 

 


منبع : گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس
این خبر توسط گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس برای سایت آماده شده است