-

گروه نرم افزار حسابداری ارگس این متن را در اینترنت پیدا کرده است که در آن نوشته شده است که در اين تحقيق و بررسي بدون هيچگونه غرضي و با احترام كامل به تمامي شرکت های تولید کننده نرم افزار حسابداری و اتوماسون اداری و انبار و فروش و حقوق و دستمزد و بهای تمام شده و توزیع و پخش مویرگی و حسابداران و طراحان نرم افزارهاي حسابداري و مالي فقط و فقط مي خواهيم چند نرم افزار حسابداري را با يكديگر مقایسه و بررسی نماییم تا تمامي دوستان عزيزي كه قصد خرید نرم افزار حسابداری و یا اتوماسیون اداری دارند و تخصص هاي مالي ندارند نسبت به نرم افزارهاي حسابداري به اشرافي مطلوب رسيده و با ديد باز و آگاهانه نرم افزارهاي مايل به طبع خود را انتخاب و تنها دعا گوي ما باشند .

اگر در این مقاله نام نرم افزار حسابداری خاصی برده می شود و يا نام شركت تولید کننده نرم افزار حسابداری برده مي شود صرفا به جهت نقد و بررسي و مقايسه آنها با يكديگر بوده و نويسنده مطلب به هيچ وجه غرضی با هیچکدام از نرم افزار های حسابداری موجود در بازار نداشته و اهانتي به آنها ننموده و اتفاقا زحمات همكاران خود را در اين عرصه قدر نهاده و دست تمامي زحمت كشان اين عرصه ( طراح و برنامه نويسان سيستمهاي حسابداري و مالي و انبار و فروش و خزانه داری و حقوق و دستمزد ) را با كمال افتخار بوسه مي زند كه اين كمترين قدر داني از زحمات اين عزيزان است.

ابتدا لازم می دانم که جوانان عزيز و دوستان گرامي در خصوص تاريخچه به وجود آمدن اولين سيستمهای حسابداری و نرم افزارهاي حسابداري رايانه اي تا 2 دهه قبل ( 20 سال گذشته تا حال ) بطور واقعي و مستند آشنا شويد.

زیرا هر فرد و يا هر شركت تولید کننده نرم افزار حسابداری و یا اتوماسیون اداری و یا انبار و حسابداری انبار و یا حقوق و دستمزد و یا فروش و پخش مویرگی و یا تولید و بهای تمام شده ، براي تبليغات و جلب نظر ديگران مي فرمايند ما اولين هستم و بهترین هستیم و برند اول بازار هستیم و .....

و چون هر شركت يا فردي مي گويد ما اولين هستيم كه نرم افزار حسابداري نوشته ايم پس كمي به عقب برمي گرديم كه با تحقيق و اسناد و مدارك معتبر تاريخي ببينيم كه واقعيت چيست :

از سال 1360 آغاز مي كنيم در آن زمان رشته كامپيوتر در دانشگاهها وجود نداشت و تنها يك مركز آموزشي در تهران به نام مركز كامپيوتر شهيد شمسي پور در ميدان ونك خيابان برزيل در اين رشته دانشجوي آزاد مي پذيرفت و آموزش مي داد .

از اولين سيستمهاي عامل كه كامپيوتر ها و نرم افزارهاي رايانه اي را راه مي انداخت سيستم عامل Dos استفاده شده و اولين زبانهاي برنامه نويسي تحت سيستم عامل Dos كه مورد آموزش و استفاده قرار مي گرفت زبانهاي cobol / pl1 / fortran و بعد c / pascal و بعد basic و بعد foxpro / quatropro براي برنامه نويسي استفاده مي شد . 

به علت آنكه زبانهاي برنامه نويسي و ياد گيري آنها بسيار دشوار بود متخصصين برنامه نويسي نيز در كشور بسيار اندك و شايد به تعداد انگشتان دست هم نبود . ضمنا در آن زمان چند دانشگاه محدود به تدریس رشته کامپیوتر مشغول بودند بنابراین کلا متخصص برنامه نویس در کشور زیاد نبودند که بتوانند نرم افزار حسابداری و انبار و فروش بنویسند. نرم افزار های اتوماسیون اداری و بهای تمام شده و پخش مویرگی که هم در ابتدا اصلا وجود نداشت.

از آنجا كه كامپيوتر يك وسيله حسابگر سريع و دقيق بود افرادي كه برنامه نويسي مي دانستند سعي كردند نرم افزارهايي بنويسند كه در امور حسابداري و مالي از آن كمك گرفته و برنامه هايي بنويسند كه عمليات حسابداري و محاسبات را بيشتر كامپيوتر انجام دهد .

افراد زيادي نرم افزارهاي حسابداري مختلفي ابتدا براي ادارات و سازمانهاي مختلف نوشتند و بعد سعي كردند اين نرم افزارها را به بازار و ميان مردم آورده و مشاغل ديگر هم از اين نرم افزارها استفاده نمايند .

بطور دقيق نمي توان گفت كه واقعا اولين نرم افزار حسابداري و یا نرم افزار انبار و حسابداری انبار و یا نرم افزار فروش در ايران را چه كسي نوشته و نام آن چه بوده است چون در آن زمان مثل الان نرم افزارها نام خاصي نداشتند و برنامه نويسان آنها هم يا متخصصين بسيار نخبه اي بودند كه نمي شد به راحتي آنها را در كوچه و خيابان ديد و شناخت و يا دسترسي به آنها بسيار مشكل بود .

بعد ها افراد و اشخاص حقيقي و حقوقي ديگر هم وارد عرصه برنامه نويسي نرم افزارهاي حسابداري شده و از پيشگامان اين عرصه مي توان به ترتيب واقعي متكي به اسناد زنده و بسيار معتبر از نرم افزارهاي :

حسابداري مستوفي
- نرم افزار حسابداري چرتكه
- نرم افزار حسابداري برليان
- نرم افزار حسابداري رايورز
- نرم افزار حسابداري پارس سيستم 
- نرم افزار حسابداري پارسا 2000
- نرم افزار حسابداري نوين
- نرم افزار حسابداري ناپال
- نرم افزار حسابداري خيام
- نرم افزار حسابداري شايگان
- نرم افزار حسابداري رايانگان فردا
- نرم افزار شماران سيستم
- نرم افزار حسابداري آوين تك
- نرم افزار حسابداري سينا پيوند
نام برد . 

 

اکنون تعداد نرم افزار های حسابداری در ایران بسیار زیاد است و حدود 100 نرم افزار حسابداری می توان در ایران نامه برد. یکی از آنها نرم افزار حسابداری باتیز محصول شرکت داده پردازان ارگس است.

نرم افزار حسابداری باتیز شامل نرم افزار حسابداری مالی است که کدینگ حسابداری 6 سطحی دارد.

نرم افزار حسابداری باتیز همچنین شامل قسمت های نرم افزار خزانه اری و انبار و فروش و پخش مویرگی و حقوق و دستمزد و تولید و بهای تمام شده و اتوماسیون اداری است.

اتوماسیون اداری شرکت داده پردازان ارگس هم به صورت تحت ویندوز است و هم به صورت تحت وب می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.


 


منبع : گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس
این خبر توسط گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس برای سایت آماده شده است