-

علی مبینی دهکردی با حکم وزیر نفت، به ریاست موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی بازگشت. 

بخشنامه جدید دولت درباره واردات "چوب‌بستنی چینی" + سند
بنابر بخشنامه سازمان توسعه تجارت و وزارت جهاد کشاورزی، واردات چوب بستنی چینی منوط به گذراندن شرایط قرنطینه شد.

 آزمون فنی برای واردات لاستیک "برند‌های معتبر" لغو شد +سند
🔸بر اساس تصمیم کارگروه لاستیک، واردات محصول برندهای کیفی و معتبر تا پایان اردیبهشت 96 نیازی به آزمونهای فنی (SWR) ندارد.

 

آمارهای اقتصادی دولت کلکسیون تناقض است
🔸معاون اسبق وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه آمارهای اقتصادی دولت کلکسیون تناقض است، معتقد است که تزریق وام 18 درصدی به صنعت کشور، نمی‌تواند تصمیمی خردمندانه باشد و به تولید و اشتغال کشور کمکی نخواهد کرد.

 

تنفسی در کار نیست/توقف حذف یارانه ثروتمندان تخلف قطعی است
🔸دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه دولت برای سال 96 نیز عزمی برای حذف یارانه ثروتمندان ندارد گفت: مجلس برای حذف یارانه ثروتمندان تنفسی به دولت نداده و اگر روند حذف متوقف شده، قطعا دولت در این زمنیه تخلف کرده است.

 

واکنش کارگران به تورم تک‌رقمی: "بشنو و باور نکن"
🔸در حالی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران از تورم تک رقمی در سال جاری گزارش می دهند که کارگران در واکنش به این موضوع ضرب المثل معروف "بشنو و باور نکن" را تکرار و اعلام تورم تک رقمی را دستاویزی برای افزایش ندادن حقوق کارگران در سال 96 می دانند.

 

 

شرکت داده پردازان ارگس اعلام کرد که در حال آماده کردن یک بسته آموزش حسابداری برای نرم افزار حسابداری بیت می باشد. چندی پیش هم این شرکت مبادرت به تولید فیلم آموزشی نرم افزار اتوماسیون اداری قلم نموده بود که تا حالا دو جلسه از این فیلم آماده شده است.

 

فروش فوق‌العاده گوشت گرم دولتی در 158 نقطه تهران
🔸رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران گفت: برای تنطیم بازار گوشت قرمز، گوشت گرم وارداتی بسته بندی شده به قیمت هر کیلوگرم 31 هزار و 500 تومان در 150 مرکز فروشگاهی و 8 میدان اصلی میوه و تره بار در استان تهران توزیع می شود.

 

کمیسیون عمران مانع یا سرعت‌گیر استیضاح آقای وزیر؟
🔸در حالی قرار است امروز وزیر راه برای بررسی طرح استیضاحش به کمیسیون عمران مجلس برود که اکثر اعضای این کمیسیون طی دوماه اخیر بارها از آخوندی حمایت کرده‌اند،اما نمایندگان استیضاح کننده همچنان بر موضع خود پافشاری می کنند.