-

به گزارش گروه نرم افزار حسابداری ارگس ، در جلسه اصلی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت به ریاست جمشید انصاری که مورخ پنجم مرداد 1399 تشکیل شده است، درخصوص پیشنهادات وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور بحث و تصمیم گیری شد.

یکی از مهمترین تصمیماتی که در این جلسه اخذ شد ،‌ تصویب آیین نامه ثبت و بروزرسانی اطلاعات و پرداخت های کارکنان در دو سامانه‌ بود،‌ این آیین نامه برای گرفتن تصمیم نهایی توسط هیات دولت در دستورکار جلسه اصلی هیئت وزیران قرار گرفت.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» در این جلسه، اعضای کمیته اصلی موافقت خود را با آیین نامه «ثبت و به روز رسانی اطلاعات و پرداخت‌های کارکنان در سامانه های کارمند ایران و ثبت حقوق و مزایا» اعلام کردند و موضوع «تفویض اختیارات، مسئولیت ها و وظایف وزیران و معاونان رییس جمهور در برخی موارد به وزیر کشور» را برای اصلاح به وزارت کشور عودت دادند.

از سوی دیگر پیشنهاد این وزارت در زمینه «درج نشان موافقت دارنده گواهینامه رانندگی به اهدای عضو در صورت فوت یا مرگ مغزی به علت تصادفات رانندگی»‌ برای بررسی دوباره به کمیته تخصصی ارجاع شد.

سازمان برنامه و بودجه کشور آیین نامه اجرایی «ثبت و بروز رسانی اطلاعات و پرداخت‌ها به کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سامانه کارمند ایران و سامانه ثبت حقوق و مزایا» را با هدف ساماندهی نیروی انسانی و کارکنان دولت و ایجاد انضباط مالی ارائه نموده است که با اصلاحاتی تصویب شد و برای اخذ تایید نهایی در دستورکار جلسه اصلی هیئت وزیران قرار گرفت.

جزئیات «تسهیلات مرابحه خرید کالا» شنبه ابلاغ می‌شود

یک روز پس از اعلام عضو شورای فقهی بانک مرکزی درباره تغییر نام وام ودیعه مسکن، معاون وزیر راه از ابلاغ جزئیات تسهیلات مرابحه خرید کالا به وزارت راه خبر داد.

به گزارش ارگس از تازه های حسابداری ، دیروز عضو شورای فقهی بانک مرکزی در خصوص کمک ودیعه وام مسکن،گفته بود: در جلسه فوق العاده ۸ مرداد 1399 این شورا مقرر شد بانک ها به منظور کمک مالی به مستأجران به جای وام ودیعه مسکن، «تسهیلات مرابحه خرید کالا» اعطا کنند.

مصباحی مقدم با بیان این خبر ، افزود: در پی اعلام دولت مبنی بر کمک مالی بانک ها به منظور حل بخشی از مشکل مستأجران ناشی از شرایط جاری کشور، جلسه فوق العاده این شورا با حضور رئیس کل بانک مرکزی و سایر اعضا تشکیل و پس از مشورت با سایر صاحب نظران، موضوع این کمک از عنوان «ودیعه مسکن» خارج شد.