-

نرم افزار حسابداری دارای پیشینه تقریبا 20 ساله در ایران است. این گونه از نرم افزار ها ، که به صورت عموم ، نرم افزار حسابداری نامیده می شوند ممکن است در جاهای مختلف و به فراخور احوال مختلف با نامهای دیگری نامگذاری شوند از جمله : نرم افزار حسابداری ، نرم افزار حسابداری مالی ، نرم افزار حسابداری یکپارچه ، نرم افزار حسابداری جامع مالی اداری و نرم افزار حسابداری ....

 

طبق عرفی که در بازار نرم افزار حسابداری ایران وجود دارد ، نرم افزارهای حسابداری را در ایران به سه نسل تقسیم می کنند. البته این یکی از انواع تقسیم بندی است. اما ما در اینجا فقط می خواهیم این عرف را در بازار نرم افزار حسابداری ایران توضیح دهیم.

 

نسل اول نرم افزار حسابداری - نرم افزار حسابداری تحت Dos

اولین نسل از نرم افزارهای حسابداری را نرم افزار های حسابداری تحت Dos تشکیل می دهند. این نرم افزارهای حسابداری امکانات خیلی زیادی نداشتند و با زبانهای برنامه نویسی تحت Dos نوشته می شدند. 

نرم افزارهای حسابداری که تحت Dos نوشته می شدند تمامی محدودیت های سیستم عامل را داشتند. مثلا در هر لحظه فقط یک پنجره در نرم افزار حسابداری فعال بود. 

 

نسل دوم نرم افزار حسابداری - نرم افزار حسابداری تحت ویندوز

دومین نسل از نرم افزارهای حسابداری را نرم افزار های حسابداری تحت ویندوز تشکیل می دهند. این نرم افزارهای حسابداری امکانات خیلی بیشتری نسبت به نسل اول داشتند و با زبانهای برنامه نویسی تحت ویندوز نوشته می شدند. 

در این نسل از نرم افزارهای حسابداری ، کم کم سر و کله نرم افزار اتوماسیون اداری هم پیدا شد. این نرم افزار اتوماسیون اداری کم کم رشد پیدا کرد و برای خودش بازار بسیار وسیعی پیدا کرد. 

 


منبع : گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس
این خبر توسط گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس برای سایت آماده شده است