-

بازپس گیری پول، جنس، کالا و یا دیونی که به فرد به عنوان قرض پرداخت کرده از موضوعاتی است که بعضا میان فرد مقروض و طلبکار به چالشی جدی تبدیل می شود. وقتی پولی به کسی قرض می دهیم ولی هیچ مدرکی در دست نداریم چه کاری می توانیم انجام بدهیم.

وقتی این موضوع مطرح است که بخش قابل توجهی از پرونده های دستگاه قضایی معطوف به مسائل و اختلافات مالی می باشد ، قطعا سهم بسیاری از این دعاوی مربوط به طلبکار و بدهکار می شود.

کارشناسان حقوقی و قضایی معتقدند برای پیشگیری از چنین اختلافاتی باید در گام نخست مسئولیت پذیری فرد در قبال پیمانی که بسته می شود اثبات شود که قطعا در چنین شرایطی،ضریب بروز مناقشه و اختلاف به حداقل ممکن کاهش می یابد و سپس توصیه می شود در قبال انعقاد چنین رابطه ای (پرداخت و واگذاری پول یا کالا به عنوان قرض)دریافت رسید و سندی که اثبات کننده مقدار،میزان و زمان پرداخت و واگذاری و تاریخ عودت آن باشد، در اولویت قرار گیرد،اما به هر حال گاهی برخی از ملاحظات،سهل انگاری ها و یا اعتماد بی جا باعث می شود ارتباط میان طلبکار و بدهکار با ،اجتناب و سرباز زدن فرد مقروض از پرداخت دِین یا انجام تعهد خویش،خدشه دار شود.

 

هنگامی که پولی به کسی قرض می دهید در ابتدا باید بدانید که بر اساس مقررات،در مبالغی با ارزش ریالی کمتر از ۲۰ میلیون تومان، پرونده در شورای حل اختلاف مطرح می شود و در مواردی که ارزش ریالی قرض، فراتر از ۲۰ میلیون تومان باشد موضوع در دادگاه حقوقی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

 

نکته دیگر به عنوان پیش شرط طرح دعوی به زمان عودت و بازپس گیری قرض معطوف می شود و به واقع فرد طلبکار در شرایطی مجاز به طرح دعوا و رسیدگی است که بدهکار در زمان مقررِ موردِ توافقِ میانِ طرفین،مبلغ قرض گرفته شده یا دِین خویش را تامین و پرداخت نکرده باشد.

بر اساس ماده ۶۵۱ قانون مدنی،فرد شاکی نمی تواند پیش از مهلت تعیین شده میان خویش و متشاکی ادعای بازپس گیری قرض را از منظر حقوقی و قانونی پیگیری کند.

 

نکته بعدی مربوط به میزان بازپرداخت قرض می شود که باید دقیقا معادل همان چیزی باشد که قرض گرفته است. 

در حقیقت لحاظ کردن سه مولفه کمیت، مهلت و کیفیت پیش نیاز طرح و اقامه دعوی در این خصوص خواهد بود.

 

اتوماسیون اداری 

اتوماسیون اداری ارگس

نرم افزار حسابداری


حقوق و دستمزد یکی از نرم افزارهای حوزه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری محسوب می شود. نرم افزار حسابداری باتیس دارای زیر سیتسم حقوق و دستمزد می باشد. 

یکی دیگر از زیر سیتسم های نرم افزار حسابداری باتیز ، نرم افزار اتوماسیون اداری ارگس است که شامل قسمت های دبیرخانه و کارتابل نامه و گردش آن در سازمان می باشد.

 

منبع : گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس.

این خبر توسط گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس برای سایت تهیه شده است.