-

یک اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه، عدم انتقاد به آمارهای اقتصادی را عجیب‌ترین حرف یک دولتمرد نامید و گفت:‌ نقد به آمار از سوی رسانه ها حُسن است نه زشت و قبیح، به ویژه وقتی آمارهای متناقض ارائه می شود حتماً جای نقد دارد.

 

آمارهای متناقض تصمیمات متناقض می‌آورد پس باید نقد شود
یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بخشی از تناقضات در تصمیم‌گیریهای دولت از وجود آمارهای متناقض ناشی می‌شود، گفت: برخی از شاخصهای آمار اقتصادیِ فعلی بومی نیست.ضمن اینکه نقد آمارهای متناقض موجب پیشرفت کشور می شود.

آخوندی: برای جلسه کمیسیون عمران دعوت نشده بودم
وزیر راه و شهرسازی به فاصله 24 ساعت پس از نرفتن به جلسه کمیسیون عمران مجلس برای بررسی طرح استیضاحش در نامه‌ای به رییس مجلس گفت:موفق به حضور در جلسه نشدم، ضمن آن‌که هیچ دعوتی نیز از سوی کمیسیون برای حضور در جلسه دریافت نکرده بودم.

پایان یافتن مسکن مهر در این دولت صرفا "یک ادعا" است

🔸دبیر اتحادیه تعاونی‌های مسکن مهر اهواز گفت: نه تنها در این دوره اگر دوره آینده نیز آقای روحانی رئیس‌جمهور شود امکان اتمام مسکن‌ مهر اهواز وجود ندارد.

یک مطلب حسابداری برای حسابداران و کسانی که با نرم افزار حسابداری کار می کنند. 

تفاوت مخارج ( expenditure) با هزینه (cost):
مخارج عبارت است از کاهش در داریی ها (معمولا وجوه نقد)  یا افزایش در بدهی ها (معمولا حساب های پرداختنی) که معمولا مقارن با افزایش دارایی دیگر یا هزینه است. مخارج یک دوره مالی معمولا مساوی بهای تمام شده دارائیها و خدمات تحصیل شده در آن دوره است.


هزینه ها اقلامی از مخارج یا بهای تمام شده است که به دوره مالی جاری ارتباط دارد و در صورت حساب سود و زیان منعکس می گردد . به عبارت دیگر ،هزینه ها معرف منابع مصرف شده در دوره مالی جاری می باشد.


هنگامی که مخارج انجام می شود ، در قبال آن دارائیها یا هزینه ها افزایش می یابد. اگر اقلام مخارج دارای منافع و فواید آتی باشد، دارایی و در غیر این صورت ، هزینه دوره مالی جاری محسوب می گردد.