-

به گزارش گروه خبری ارگس از تابناک ، در تشریح نتایج جلسه مدیران عامل بانک‌های صادرات ، ملت و تجارت برای بررسی عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا، مدیر عامل بانک صادرات اظهار داشت : فرآیند تخصیص و پرداخت تسهیلات و عملکرد بانک‌ها و وضعیت ثبت‌نام متقاضیان در سامانه کارآ مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بانک‌ها عملکرد مناسبی در پرداخت تسهیلات داشتند ولی هنوز بخش مهمی از مشاغل آسیب‌دیده نتوانسته‌اند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد که به همین علت ، مقرر شد با هماهنگی بیشتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور، موانع اجرایی برطرف و سرعت پرداخت تسهیلات افزایش یابد.

مدیر عامل بانک ملت نیز در حاشیه این جلسه با تأکید بر آمادگی بانک ملت برای پرداخت این تسهیلات گفت: شبکه گسترده شعب بانک ملت مانند گذشته آماده خدمت‌رسانی به مشاغل و واحدهای تولیدی کشور است.

وی افزود که به علت حمایت از مشاغل زیان دیده از کرونا ، پرداخت تسهیلات سریع به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در اولویت کار شعب بانک ملت قرار گرفته است. 

وی با اشاره به مسئولیت‌پذیری کلیه کارکنان شبکه بانکی کشور در دوران شیوع کرونا گفت: مدیران و کارکنان شبکه بانکی کشور پا به پای اعضای کادر درمانی و بیمارستانی کشور، از ابتدای شیوع این ویروس، در کنار مردم بودند و تمام تلاش و کوشش خود را برای خدمت‌رسانی به مردم و اقتصاد کشور به کار بردند.

مدیرعامل بانک تجارت نیز در پایان این نشست گفت: همان طور که تأخیر کادر درمان در رسیدگی به بیماران مبتلا به کروناویروس باعث وارد آمدن لطمه‌های جبران‌ناپذیر به بیمار می‌شود، از کلیه کارکنان می‌خواهم که حل مشکل مشاغل آسیب دیده از این بیماری را به تأخیر نیاندازند و پرداخت تسهیلات این بخش را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌های کادر درمانی کشور و رعایت اصول مراقبتی و بهداشتی توسط مردم، زنجیره انتقال این ویروس سریعتر قطع گردد.

با گسترش ویروس کرونا و تعطیلی برخی از مشاغل ، قرار شد که به مشاغلی که بر اثر شیوع ویروس کرونا زیان دیده اند وام هایی پرداخت گردد تا واخدهای اقتصادی بتوانند حیات خود را حفظ کنند.