-

علی فیروزی به خبرنگار اقتصادی فارس گفت : در مورد احداث مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی، مجوز تاسیس کارگزاری بورس و نیز  توسعه پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار تصمیماتی اتخاذ شد.

این مصوبات در سی و نمهمین جلسه هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که 29 تیرماه برگزار شد، به تصویب رسیده است. 

وی که رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار در وزارت اقتصاد می باشد در خصوص مجوز احداث مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس تصمیم هیات؛ معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع مربوط به وزارت راه و شهرسازی موظف شده است در مدت حداکثر دو هفته دستورالعمل واگذاری احداث و بهره برداری از مجتمع های خدماتی و رفاهی در آزادراه های مشارکتی را با رعایت مواد ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و همکاری اتاق اصناف ایران، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون ایران، تهیه و به هیات ارایه کند.

وی در مورد بررسی مجوز تأسیس کارگزاری بورس گفت : سازمان بورس و اوراق بهادار مکلف است تا تاریخ 31 مرداد 99  دستورالعمل جدیدی در خصوص مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری در بورس را با رعایت مواد ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار به نحوی تنظیم کند که در آن تمامی شرایط تخصصی و حرفه ای مربوط به کسب و کار تأسیس کارگزاری در بورس و حتی محدودیت های زیرساختی، فنی و نظارتی موجود لحاظ شود.


شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید : قسمت مالی نرم افزار حسابداری باتیز


وی افزود: برای متقاضیانی که دارای شرایط و اهلیت لازم هستند، مطابق دستورالعمل مذکور امکان صدور مجوز فراهم می باشد. در صورتی که طی مدت مذکور دستورالعمل جدید تنظیم و تصویب نشود، آنگاه دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری در بورس به شماره ۱۲۱/۲۰۱۳۰ مصوب سال 86 هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ملغی الاثر می شود.

وی یادآور شد: در مدت دو هفته از ابلاغ این مصوبه، ثبت شرکت سهامی خاص به خدمات پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار شهر تهران اضافه می شود. همچنین حداکثر ظرف مدت دو ماه از ابلاغ این تصویبنامه در صورت تایید دبیرخانه ثبت شرکت سهامی خاص به خدمات پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار ۴ استان افزوده خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور مالیاتی کشور مکلفند نحوه تبادل اطلاعات خود را بنحوی تکمیل نمایند که متقاضی نیاز به پیش ثبت نام در سامانه مالیاتی نداشته باشد.

یکی از مواردی که قبلا وجود داشت بحث انحصار در تاسیس کارگزاری بورس بود. ظاهرا با این مصوبه قرار است این انحصار شکسته شود و تمام متقاضیان دارای شرایط بتوانند کارگزاری بورس تاسیس کنند. حالا شرایط چیست هنوز مشخص نشده است.

در راستای شفاف سازی و رفع مشکلات موجود در ارتباط با فروش سهام عدالت تعدادی از مشمولان، بانک ها و شرکت های کارگزاری مربوطه تا روز دوشنبه سی ام تیرماه 1399 فرصت دارند امکانات لازم جهت پاسخگویی به سهامداران عدالت همانند دیگر مشتریان خود را فراهم نموده و تمام مشکلات آنها را پیگیری و رفع نمایند.