قرار بود که حق مسکن کارگران افزایش پیدا کند و همه شرکت ها این را در نرم افزار حقوق و دستمزد لحاظ کنند.

بر اساس بررسی های گروه وبگردی ارگس به نقل از مهر، تا امروز که نهم مرداد ماه 1399 است بیش از ۴۰ روز از نامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دولت برای بررسی و تصمیم‌گیری درباره حق مسکن کارگران گذشته است . این نامه که با قید دو فوریت هم به دولت ارسال شده است و برخی از اعضای شورای عالی کار هفته گذشته را زمان تصویب حق مسکن اعلام ‌کرده اند ولی هنوز خبری از تصویب این مساله در دولت نیست.

بر اساس آن چیزی که در نامه وزیر کار ، آقای شریعتمداری عنوان شده بود افزایش حق مسکن کارگران در صورت تصویب در دولت باید از تیر ماه سال 1399 اعمال شود که همان ابتدا مورد انتقاد فعالان کارگری قرار گرفت زیرا به اعتقاد آنها، افزایش حق مسکن باید از ابتدای سال اعمال شود و مابه‌التفاوت فصل بهار نیز که مبلغ 600 هزار تومان می شود به حساب کارگران واریز شود.

آیت اسدی که یکی از اعضای شورای عالی کار است در این زمینه می‌گوید: ما نمایندگان کارگری مساله را چندین بار پیگیری کردیم؛ حتی طی یک نامه وعده‌های دولت را یادآوری کردیم؛ ولی چنین اتفاقی نیفتاد.

وی گفت : انتظار ما نمایندگان کارگری این است که دولت زمان اجرای حق مسکن را از ابتدای سال ابلاغ کند تا قسمت ناچیزی از هزینه‌هایی که در این چند ماه به خانوارهای کارگری کشور تحمیل شده، جبران شود.


شاید این مقاله هم برای شما مفید باشد : تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر


 

گرچه بعید به نظر می‌رسد که موعد افزایش حق مسکن از ابتدای امسال در دولت تعیین شود اما حداقل می‌تواند با توجه به گذشت ۵ ماه از سال و ۴۰ روز از نامه وزیر کار، این مؤلفه به تصویب نهایی دولت برسد تا در لیست حقوقی اعمال شود و مابه‌التفاوت تیرماه به حساب کارگران واریز شود.

به گزارش خبرنگار وبگردی ارگس از مهر، مصوبه افزایش حق مسکن را سه وزیر دولت یعنی وزیر کار، وزیر اقتصاد و وزیر صمت امضا کرده اند و دولت این بخشنامه را بیش از یک ماه در کمیسیون اجتماعی و بعد در کمیسیون اقتصادی بررسی کرده است، بنابراین انتظار می‌رود این هفته حق مسکن کارگران به تصویب برسد.


آزادسازی کامل سهام عدالت تا دهه فجر

به گزارش بازار سرمایه، محمدرضا معتمد، عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیر نظارت بر نهادهای مالی در خصوص آزاد سازی سهام عدالت گفت: ثبت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت امروز نزد اداره ثبت، به پایان خواهد رسید و حداکثر تا ۱۴ مرداد ماه، صورت‌های مالی حسابرسی نشده آنها منتشر می‌شود.