-

اگر چه این خبر کمی عجیب به نظر می رسد که به این صراحت گفته شده است ولی گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس این خبر را طرف سایت ایتنا در اینجا نقل کرده است.

قاچاق کالا تقریبا در همه اصناف دیده می شود و در بعضی از اصناف کم و در بعضی دیگر زیاد است ولی نمی توان گفت که صفر است.

رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه: همه کالاهای قاچاق موجود در واحدهای صنفی جمع‌آوری شده است و برای آنکه دارندگان آنها با زیان مواجه نشوند، مقرر شد با نصف قیمت در شهرستان‌ها بفروشند.

به گزارش گروه وبگردی نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس ، سیدمهدی میرمهدی کمجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تعیین تعرفه ۵ درصدی برای واردات کالاهای رایانه‌ای، قاچاق این محصولات را بدون صرفه اقتصادی کرده است و به همین دلیل اکنون کالای قاچاق در این صنف وجود ندارد.

کمجانی به شروع کار اطلاع رسانی درباره مبارزه با قاچاق کالا در این صنف از شهریور ماه امسال اشاره کرد و گفت: فعالیت برای جمع‌آوری کالاهای قاچاق از ابتدای شهریور ماه انجام و متعاقب آن بازرسی‌ها آغاز شد.
رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران خاطرنشان کرد: همه کالاهای قاچاق موجود در واحدهای صنفی جمع‌آوری شده است و برای آنکه دارندگان آنها با زیان مواجه نشوند، مقرر شد با نصف قیمت در شهرستان‌ها بفروشند.

مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از ملزومات اقتصاد مقاومتی است که باید با قدرت تمام از طرف مسئولان امر پیگیری شود.

کمجانی می گوید، طرح مبارزه با قاچاق کالا که مقرر بود از ابتدای مهرماه آغاز شود با هماهنگی اتاق اصناف به ۱۵ مهر ماه موکول و در نهایت قرار شد از ابتدای آبان ماه در کلیه واحدهای صنفی اجرا شود.
میرمهدی کمجانی تاکید کرد: اکنون هیچ نوع کالای رایانه‌ای قاچاق در واحدهای صنفی تحت پوشش این اتحادیه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، طرح برخورد با عرضه کالاهای قاچاق در واحدهای صنفی از روز شنبه اول آبان ماه از سوی بازرسان اتاق اصناف ایران آغازشد.
پس از واگذاری نظارت بر عرضه کالای قاچاق در واحدهای صنفی به اصناف، از روز شنبه گروه‌های بازرسی اصناف، طرح جامع و هدفمند برخورد با کالای قاچاق را به اجرا گذاشتند.
طرح مبارزه با قاچاق کالا در واحدهای صنفی از اوایل مهرماه با حضور مسوولان اتحادیه لوازم خانگی در خیابان امین حضور تهران آغاز شد و قرار بود پس از لوازم خانگی سایر اصناف هم مورد بازرسی سازمان تعزیرات قرار گیرند

 


منبع : گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس
این خبر توسط گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس برای سایت آماده شده است