نکات مهم در استخدام کارکنان

نکات مهم در استخدام کارکنان

گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس - نکات مهم در استخدام کارکنان
 نکات مهم در استخدام کارکنان
-

هیچ چیز نمی تواند به اندازه افراد درون یک سازمان با ارزش باشد. این کارمندان و پرسنل یک شرکت هستند که کارهای شرکت را پیش می‌برند. به‌طور کلی استخدام کارمندان نامناسب کاری بسیار نامطلوب و پر هزینه است. در اینجا نکاتی را برای استخدام افراد مناسب می آوریم.

نکته اول : کارمند ایده‌آل را به خوبی بشناسید

بسیاری از مدیران در جلسه استخدام‌ دقیقا نمی‌دانند دنبال چه کسی هستن.! قبل از استخدام‌ وقت کافی اختصاص دهید و کارمند ایده‌آل را با تمام جزییات لازم مشخص کنید. از مواردی که می تواند در استخدام کارمند مناسب در نظر گرفته شود اینها را می توان نام برد :  سن، محل زندگی و… را مشخص کنید.

نکته دوم در مورد خصوصیات اخلاقی لازم است

خصوصیات اخلاقی یک شخص شاید مهم‌ترین عاملی است که باید به آن توجه کنید، زیرا شخصیت یک فرد به‌راحتی قابل ‌تغییر نیست. برای پست سازمانی خاص به فردی با خصوصیاتی خاص نیاز است. مثلا یک حسابدار که باید با نرم افزار حسابداری کار کند خصوصیاتی متفاوت از یک بازاریاب دارد.

سومین نکته در تخصص‌های لازم نهفته است

باید بدانید که شخصی که استخدام می کنید ، باید چه تخصص‌هایی داشته باشد. با چه نرم‌افزارهایی آشنا باشد. در چه رشته‌ای تحصیل کرده باشد و…

چه دوره هایی را گذرانده باشد و ... مثلا در استخدام حسابدار باید حتما وی با یک نرم افزار حسابداری آشنا باشد.

نکته چهارم درباره تهیه سوالات ارزیابی است

سوالاتی را آماده کنید و آن را مکتوب کنید تا شخصی که برای مصاحبه می آید ، قبل از صحبت با شما فرمی را پر کند. شاید یکی از مهم‌ترین سوالات آن است که او قبلا کجاها کار کرده و برای چه مدت در آنجا مشغول کار بوده است؟. به ‌جز سوالات کلیشه‌ای مثل اطلاعات تماس و… چند سوال دقیق‌تر بنویسید.

نکته پنجم و آخر به مصاحبه حضوری اختصاص دارد

مدیر باید در مصاحبه حضوری دقت بالایی داشته باشد تا کارمند مناسب را انتخاب کند. بهترین روش مصاحبه استفاده از روش «الگوهای رفتاری» متقاضی است. یعنی تا حد ممکن در مورد گذشته شخص سوال می‌کنیم و سعی می‌کنیم الگوهای رفتاری او را از کارهایی که در گذشته انجام داده پیدا کنیم. مثلا به جای اینکه بپرسیم: «آیا اهل کنار آمدن با همکاران هستید؟» می‌توانیم بپرسیم: «در کار قبلی کدام کارهای همکاران باعث ناراحتی شما می‌شد؟». رفتار گذشته فرد مهم‌ترین شاخص رفتار آینده است.

 


منبع : گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس
این خبر توسط گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس برای سایت آماده شده است

سایر موارد

سایر مقالات

نکات مهم مرتبط با حسابداری وجوه نقد
در حسابداری وجوه نقد نکات مهمی وجود دارند که هر حس....
نبود تئوری‌های کامل و نقش تناقض‌ها
گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس - ....
ایجاد محدوریت مالیاتی
با توجه به تبصره (۳) ماده ۱۴۷ قانون مالیاتهای مستق....
سفارشی سازی در نرم افزار حسابداری
یکی از دغدغه های سازمانها در انتخاب و خرید نرم افز....
نحوه نصب نرم افزار حسابداری باتیز
در این مقاله نحوه نصب و راه اندازی نرم افزار حسابد....
تفاوت بیمه اختیاری بابیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی
گروه و اتوماسیون اداری ارگس - تفاوت بیمه اختیاری....