-

همانطور که می دانیم نرم افزار حسابداری باتیز ، بیشتر یک نرم افزار مالی بوده است و قدرت اصلی آن در قسمت مالی آن بوده است. این نرم افزار دارای حسابداری مالی 6 سطحی بوده است و بقیه زیر سیستم ها به ترتیب به این نرم افزار مالی اضافه شده اند.

در این مقاله بیشتر به جنبه های دیگر این نرم افزار حسابداری می پردازیم و تا حدودی مشخص می کنیم که این نرم افزار به چه سمت و سویی خواهد رفت.

یکی از زیر سیستم هایی که در نرم افزار حسابداری باتیز وجود داشت نرم افزار تدارکات و خرید داخلی بود که در این نسخه تغییرات قابل ملاحظه ای داشته است.

یکی دیگر از زیر سیستم های نرم افزار حسابداری باتیز ، زیر سیستم سفارشات خارجی بوده است که در این نسخه نیز تغییراتی داشته است.

هر دو زیر سیستمی که در بالا از آنها یاد شده است دارای قسمت هایی هستند که به انبار و در نهایت به حسابداری متصل می شوند و باعث صدور سند حسابداری در زیر سیستم مالی می شوند.

یکی از موارد مهمی که در نرم افزار حسابداری باتیز وجود داشت و در نسخه جدید تغییرات مهمی در آن داده شده است بحث اتوماسیون اداری است. در نسخه جدید اتوماسیون اداری به پرسنل و مشتریان شرکت متصل شده است. بنابراین مشتریان شرکت هم یک تفضیلی در حسابداری دارند برای مسائل مالی و بدهکار و بستانکار شدن و هم یک گیرنده و یا ارسال کننده نامه می توانند باشند. از این رو زیر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری که یکی دیگر از زیر سیستم های نرم افزار حسابداری باتیز می باشد ، می تواند هم اطلاعات مالی و هم اطلاعات غیر مالی و مکاتبات آنها را بررسی و گزارش دهد.

در تعریف کارتابل برای هر پرسنل در نرم افزار حسابداری باتیز در قسمت اتوماسیون اداری فقط کافیست که در فرم تعریف ساختار سازمانی ، آن پرسنل را در زیر مجموعه یک ساختار سازمانی و یک سمت سازمانی انتخاب نمایید.