آمار نشان می دهد که بیش از نیمی از کسب و کار های کوچک در همان چهار سال اول شروع فعالیت خود با شکست رو به رو می شوند. واضحه که این میزان شکست می تونه کاهش پیدا کند

صرف نظر از اندازه کسب و کار، موفقیت نهایی در یک شرکت وظیفه اصلی مدیر عامل آن شرکت می باشد. اگر شما صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، آنگاه بیشتر وظایف حیاتی یک مدیر عامل از موفقیت تا شکست همگی به دانش و اگاهی از اصول مدیریت مالی و حسابداری شما بر خواهد گشت.

آمار نشان می دهد که بیش از نیمی از کسب و کار های کوچک در همان چهار سال اول شروع فعالیت خود با شکست رو به رو می شوند. واضحه که این میزان شکست می تونه کاهش پیدا کند. اگر قبل از اینکه یک تجارتی رو شروع کنید، یک سری اصول و دوره هایی را در زمینه اصول مالی تجارت گذرانده باشید ، آنگاه میزان شکست شما کاهش پیدا می کند و احتمال موفقیت شما بیشتر می شود.

آشنایی با اصول تجارت و حسابداری و همچنین استفاده از یک نرم افزار حسابداری خوب می تواند کمک بزرگی به موفقیت شما در کسب و کارتان نماید

اگر شما قصد دارید که بدین طریق حرکت کنید، پس اجازه بدید تا یک سری نکات کلیدی را در این زمینه خدمتتون معرفی کنم.

 

این مقاله را نیز از دست ندهید: 6 مورد در باره وام گرفتن از بانکها

 

  1. مدیران اجرایی نباید امور حسابداری خودشون را خودشون انجام بدن. مخصوصا مدیران ارشد اجرایی نباید اقدام به ورود اطلاعات در نرم افزار حسابداری کنند. اما باید خوب یاد بگیرند چگونه مدیریت منظمی (حداقل برای سه ماه) در صورت های مالی (ترازنامه سود و زیان) توسط یک حسابدار تولید می شود. یادگیری عملکرد نرم افزار حسابداری بسیار خوب است ولی ثبت سندهای روزانه در آن توسط یک مدیر اجرایی خطا است.
  2. مدیران موفق به خوبی متوجه میزان حاشیه سود ناخالص خود و اینکه چه مقدار باید باشد را می دادنند. حاشیه سود میزان سود ناشی از فروش محصول و یا ارائه خدمت است. مثلا کالایی که 10 تومان خریداری شود و 20 تومان فروش رود دارای 10 تومان سود ناخالص است.
  3. مدیران هوشمند به صورت ماهیانه نسبت فروش به هزینه در سفارش ها را پیگیری می کنند تا متوجه شوند چه زمانی میزان هزینه های خود را تعدیل کنند. این یک فاکتور مهم است که باید در نظر گرفته شود.
  4. مدیران زرنگ و دانا به سطح موجودی در برابر فروش، مطالبات و پول نقد پیش بینی شده نظارت می کنند. این یکی از موارد حیاتی برای سازمان است. وقتی فروش بالا باشد میزان درآمد و سود زیاد می شود ولی از طرف دیگر موجودی کالای ما در انبار کاهش پیدا می کند، حال اگر نتوانیم که پول این فروش ها را از مشتری دریافت کنیم دچار کمبود نقدینگی شده و ممکن است ورشکست شویم. بنابراین باید به میزان ورودی وجه نقد در سازمان در ازای فروش محصول و یا ارائه خدمات حساس باشیم.
  5. مدیران واقعی می دانند چگونه حساب دریافتی روزانه و حساب روزانه پرداختی را محاسبه کنند، و رابطه بین این دو، و تاثیر این روابط بر پول نقد را متوجه می شوند. توجه به حسابها و اسناد دریافتی و حسابها و اسناد پرداختی برای هر کسب و کاری ضروری است.
  6.  مدیران منظم یک استراتژی سرمایه ای که مخلوط سود انباشته شده از منابع سرمایه کوتاه مدت و بلند مدت، مانند وام بانکی را توسعه می دهند.
  7. مدیران لایق، قادربه شناسایی شاخص های مهم اقتصادی و نسبت های مالی در ترازنامه هستند و ارتباط بین این شاخص ها و سود و زیان را متوجه می شوند.
  8. وقتی یک کسب و کار سود آور نیست، مدیران حرفه ای موانعی که بر سر سودآوری هست را شناسایی می کنند و به سرعت و قاطعانه و بدون دخالت دادن احساسات با آن مقابله می کنند. کم کردن هزینه های غیر ضروری یکی از مهمترین موانع بر سر راه سودآوری محسوب می شود.
  9. مدیران همیشه موفق بسیاری از کارهای مالی و حسابداری را به خوبی به دیگران تفویض می کنند، اما به تصور اینکه مسائل مالی شرکت خوب است کارهای تفویض شده را تا 12 ماه آینده رها نمی کنند و به صورت دوره ای از مسائل باخبر می شوند.
  10. و در نهایت، مسلما مهمترین قانون برای یک مدیر در مدیریت مالی توجه به سه نکته است : هزینه، فروش و وصول وجه

اگر شما در حال حاضر مالک یک کسب و کار می باشید و عرق سرد رو پیشونیتون ظاهر شده که نشان از پشیمونی هست بهتره هر چه زودتر در آموزش های مالی خبره شوید. اگر هم هنوز یک تجارت راه اندازی نکرده اید پس بهتره دست نگه دارید و اول در این موارد ذکر شده دانش کامل را کسب نمایید.

 


منبع : گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس
این خبر توسط گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس برای سایت آماده شده است