برای تعیین ماه جاری در زیر سیستم حقوق و دستمزد ابتدا وارد نرم افزار حسابداری باتیز شده در منوی منابع انسانی در قسمت حقوق و دستمزد در بخش اطلاعات پایه روی زیر سیستم تعیین ماه جاری کلیک کرده وارد فرم مربوطه می شوید.

بلافاصله با کلیک بر روی زیر سیستم تعیین ماه جاری پنجره زیر باز شده در این فرم ابتدا سال جاری و سپس ماه جاری را مشخص کرده قابل توجه ئ ذکر است که گزینه ی اطلاعات مالیات حقوق ارسال شده است برای زمانی است که ما میخواهیم از یک ماه به ماه بعد برویم باید تمامی عملیات مربوط به آن ماه را تماما انجام داده و ثبت کرده باشیم. در این صورت تیک این قسمت را نیز می زنیم.

اگر زمانی قصد این را داشته باشید که به ماه قبل برگردید کافی است روی دکمه بازگشت به ماه قبل را کلیک نمایید اما به محض کلیک روی این گزینه پنجره ای باز می شود که حاوی یک سوال می باشد که تمامی اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد ماه جاری حذف خواهد شد. بنابراین با زدن گزینه بله تمام اطلاعات محاسبات به حقوق و دستمزد ماه جاری حذف می شود و شما به ماه قبل برمی گردید.

برای انتقال به ماه بعد گزینه تایید و انتقال به ماه بعد را کلیک کرده و پنجره حاوی پرسش آیا مطمئن هستید باز می شود با زدن دکمه بله به ماه بعد منتقل می شوید. لازم به ذکر است که زمانی به ماه بعد انتقال یابید که از ثبت تمام اطلاعات مربوط به ماه جاری مطمئن هستید.