فرآیند ورود کالا به انبار

  1. کالاهایی که به کنترل کیفی نیاز ندارند
  2. کالاهایی که به کنترل کیفی نیاز دارند

فرآیند خرید کالاهایی که به کنترل کیفی نیاز ندارند:

  1. ثبت رسید انبار
  2. ریالی کردن رسید انبار
  3. پراخت وجه کالای خریداری شده

فرآیند خرید کالاهایی که به کنترل کیفی نیاز دارند:

  1. ثبت اعلامیه موقت ورود کالا
  2. کنترل کیفی اعلامیه موقت و تایید آن
  3. ثبت رسید انبار
  4. ریالی کردن رسید انبار
  5. پراخت وجه کالای خریداری شده

عملیات فرآیند خرید کالاهایی که به کنترل کیفی نیاز دارند در نرم افزار حسابداری باتیز:

برای انجام این عملیات وارد نرم افزار حسابداری باتیز شده در منوی انبار روی زیر منوی انبارداری کلیک کرده و در قسمت دوم فرم نمایش داده شده یعنی عملیات انبار روی بخش اعلامیه ورود کالا به انبار کلیک کرده فرم مربوطه باز می شود.

در فرم اعلامیه ورود کالا به انبار در نظر داشته باشید با انتخاب هر انبار کالاهایی که اعلامیه ورود به انبار برایشان ثبت شده است  می توانید در جدولی که در پایین فرم می باشد مشاهده فرمایید .

با زدن دکمه جدید در فرم اعلامیه ورود کالا وارد فرم ورود اطلاعات می شویم. 

در این فرم همانطور که ملاحظه میفرمایید شماره نشان دهنده این است که این اعلامیه چندمین اعلامیه می باشد، شماره عطف شماره دلخواهی می باشد که برای ردیابی این اعلامیه است که ثبت می کنید تاریخ ثبت همان تاریخ روز به صورت خودکار توسط خود سیستم ثبت می شود در قسمت انبار می توانید انبار مورد نظر را انتخاب نمایید و همچنین در قسمت نوع رسید، نوع رسید خود را مشخص کنید. طرف مقابل را در قسمت مربوطه نیز وارد کرده، و تحویل گیرنده و تحویل دهنده را نیز می توانید مشخص کنید. 

در همین فرم در قسمت وسط صفحه جدولی ملاحظه می فرمایید. در قسمت (ستون) کد کالا روی دکمه 3 نقطه کلیک کرده یا از طریق کلید میانبر F3 روی صفحه کلید، فرم مربوط به لیست کالا را باز کنید یا میتوانید کد کالا را در ستون خود تایپ کتید، در فرم لیست کالا در قسمت پایین فرم امکان جستجوی کالا براساس کد کالاو نام کالا قابل جستجو می باشد، در اینجا هر کالایی را که بخواهیم وارد انبار کنیم روی کالای مورد نظر خود کلیک کرده و دکمه انتخاب را می زنیم. در سمت چپ فرم لیست کالا شماره ردیابی و شماره سفارش نیز وجود دارد برای کالاهایی که شماره سفارش و ردیابی متفاوتی دارند.

در بالای فرم میتوانید با کلیک روی منوی کالاهای مشابه آنها را نیز مشاهده بفرمایید. و اگر کالای مورد نظر ما در این لیست وجود نداشت با زدن دکمه کالاهای جدید می توانیم کالای مورد نظر را در این لیست وارد کنیم به این صورت که فرم تعریف کالا باز می شود و کالا را در این فرم با زدن دکمه جدید تعریف کرده که مراحل تعریف کالا در بخش مربوط به خودش کامل و با جزییات توضیح داده شده است.

بقیه ستون های جدول را نیز را به ترتیب از جمله نوع بسته، تعداد، مقدار و .....  با مقادیر صحیح پرکرده و در نهایت دکمه Enter را در انتهای ستون جدول می زنیم و این کالا در لیست اعلامیه قیمت ما اضافه می گردد و اگر بخواهیم کالای دیگر نیز اضافه کنیم در سطر اول همین مراحل را طی کرده و زمانی که تمام کالاها را به این لیست اضافه کردیم در آخر دکمه ذخیره در پایین صفحه را کلیک می کنیم. در اینجا سیستم پیامی مبنی بر اینکه اعلامیه انبار ثبت شد اعلام میدارد که این اعلامیه ثبت شده است و شماباید بر روی دکمه تایید کلیک نمایید.

در این مرحله اعلامیه ورود کالا به انبار ثبت شده اما کنترل کیفی نمی تواند این اعلامیه ورود کالا به انبار را ببیند که بخواهد آن را تایید یا رد کند. در قسمت بالای فرم دکمه ی نهایی وجود دارد که با زدن این دکمه نهایی و سپس دکمه تایید در جدول مربوطه وضعیت آنها به صورت تایید شده نمایش داده می شود. بنابراین بعد از ثبت اعلامیه ورود کالا به انبار باید این دکمه نهایی حتما زده شود تا اعلامیه برای کنترل کیفی تایید شود.