برای راه اندازی سیستم حقوق و دستمزد این مراحل را از ابتدا تا انتها انجام دهید. اگر بر اساس آموزش های این قسمت پیش بروید کلیه قسمت های حقوق و دستمزد را می توانید به راحتی استفاده نمایید :

موارد مربوط به راه اندازی سیستم و اطلاعات پایه

1- تعریف مشخصات شرکت . مشخصات شرکت همان محل خدمت است. 

2- دسترسی کاربران به محل خدمت. در مرحله بالا (شماره 1) مشخصات شرکت یا همان محل خدمت پرسنل را تعریف کردید. در همان فرم باید به کاربران دسترسی بدهید که کاربر بتواند اطلاعات پرسنلی که در آن محل خدمت کار می کنند را ببیند. 

3- تعریف انواع قرارداد. در بین پرسنلی که کار می کنند بعضی ها قرارداد سالانه دارند و بعضی ها ساعتی هستند و بعضی ها بازنشسته و ... . 

4- تعریف مراکز هزینه . این مورد مربوط به حسابداری می شود ولی به خاطر اینکه در حقوق و دستمزد نیز کاربرد دارد بهتر است که قبل از رفتن سراغ حقوق و دستمزد ابتدا این موارد تعریف شود.

5- تعریف پرسنل . این مرحله نخست در راه اندازی سیستم حقوق و دستمزد است.

6- تعریف اقلام حکم . پیش فرض های اقلام حکم در سیستم وجود دارد. چهار آیتم حقوق پایه - حق مسکن - بن کارگری و حق اولاد . در صورتی که نیاز دارید موردی به آن اضافه کنید می توانید از قسمت تعریف اقلاح حکم اقدام نمایید.

7- احکام حقوقی پرسنل . در این قسمت برای هر پرسنلی که در شرکت کار می کند ، حکم حقوقی صادر می کنیم. 

8- تعریف سایر مزایا . یک سری مزایا به پرسنل پرداخت می شود که در حکم پرسنل نیست. برای مثال بهره وری و کارانه - پاداش های موردی و ... . این موارد در سایر مزایا تعریف می شوند.

9- تعریف سایر کسورات . یک سری از کسورات مانند مساعده در سایر کسورات تعریف می شوند.

10- تعیین ماه جاری . در حقوق و دستمزد در هر ماه فقط روی اطلاعات همان ماه کار می کنیم. مثلا در ماه خرداد ، فقط روی اطلاعات خرداد کار می کنیم و کاری به اطلاعات ماه گذشته نداریم. بنابراین باید برای سیستم تعیین کنیم که الان می خواهیم روی اطلاعات چه ماهی کار کنیم.

11- خلاصه وضعیت پرسنل . در زمان راه اندازی سیستم حقوق و دستمزد باید برای پرسنل فرم خلاصه وضعیت پرسنل را پر کنید. 

موارد مربوط به عملکرد روزانه

12- وام پرسنل . اگر پرسنل وام دریافت کنند باید در این قسمت وارد شود.

13- پرداخت مساعده . مواقعی پیش می آید که پرسنل درخواست مساعده می کنند. برای ثبت و پرداخت آن می توانید از این فرم استفاده نمایید. 

14- کارکرد ماهیانه پرسنل . این کاری است که هر ماه باید انجام داد. هر ماه باید کارکرد پرسنل را وارد کنید. کارکرد همان تعداد روز کاری - اضافه کاری - کسر کار - مرخصی و ... است.

15- جدول مالیاتی . جدول مالیاتی را بر اساس اعلام نظر سازمان امور مالیاتی باید تنظیم کنید. 

16- فرمول محاسبه حقوق . در این قسمت مشخص می کنید که محاسبه حقوق برای افراد مختلف به چه صورتی انجام شود.

17- محاسبه حقوق . برای اینکه سیستم حقوق ها را محاسبه کند باید از این گزینه استفاده نمایید.

18- پرداخت حقوق . از این گزینه می توانید برای پرداخت حقوق استفاده نمایید. 

گزارشات سیستم حقوق و دستمزد

19- فیش حقوقی

20- لیست حقوق و مزایا

21- حقوق و مزایای آیتم های حقوق

22- لیست و دیسکت بیمه

23- لیست مالیات

24- گزارش پرداخت حقوق