اکثر شرکت ها فقط یک دفتر مرکزی دارند که پرسنل آنها در همان دفتر مرکزی کار می کنند و لیست بیمه و مالیات آنها هم از همان دفتر مرکزی ارسال می شود. ولی شرکت هایی وجود دارند که چندین محل خدمت (محل کار) دارند. برای مثال شرکتی را در نظر بگیرید که دارای یک کارخانه در شهرک صنعتی است و دفتر مرکزی آن هم در مرکز شهر قرار دارد و یک انبار هم در چهاردانگه دارد. بنابراین پرسنل این شرکت در سه محل خدمت کار می کنند. قبل از شروع کار با حقوق ودستمزد باید این محل های خدمت در سیستم تعریف شوند.
برای ثبت مشخصات شرکت در نرم افزار حسابداری باتیز ابتدا وارد نرم افزار باتیز شده در منوی منابع انسانی در قسمت حقوق و دستمزد در بخش اطلاعات پایه روی زیر سیستم مشخصات شرکت کلیک کرده وارد فرم مربوطه می شوید.
منابع انسانی ==> حقوق و دستمزد ==> اطلاعات پایه ==>مشخصات شرکت
در این فرم برای ثبت مشخصات شرکت روی دکمه جدید کلیک کرده تا فرم ورود اطلاعات تعریف محل خدمت باز شود با توجه به مشخصات شرکت تمامی اطلاعات مربوط به شرکت که در اختیار دارید را وارد کنید.
لازم به ذکر است این محل خدمت که در اینجا تعریف و اطلاعاتش را وارد می کنید در واقع همان محل خدمتی است که در گروه و زیر گروه تفضیل در قسمت معرفی زیر گروهها در فرم تعریف کارکنان بخش کد محل خدمت انتخاب می گردد.