برای تعریف پرسنل در نرم افزار حسابداری باتیز باید ابتدا موارد پیش نیاز برنامه را انجام داده باشید. 

بنابراین اگر مشخصات شرکت (محل خدمت) را تعریف نکرده اید و یا اینکه به دسترسی کاربر به محل خدمت را انجام نداده اید، ابتدا این دو کار را انجام دهید. 

در صورتی که دو کار بالا را انجام ندهید قادر به دیدن لیست پرسنل نخواهید بود. بنابراین اگر قبلا پرسنل را تعریف کرده اید ولی آنها را نمی بینید برای این استکه یکی از موارد بالا را درست انجام نداده اید. یا اینکه مواردی که در این راهنما را می خوانید بدرستی انجام نداده اید.

برای تعریف پرسنل باید به روش زیر عمل نمایید. لطفا تمام قسمت های این راهنما را بخوانید و مطابق با آن رفتار کنید تا در مراحل بعدی مشکلی بوجود نیاید.

1- مطابق شکل زیر وارد قسمت مالی ==> حسابداری مالی ==> گروه و زیر گروه تفضیل شوید. 

تعریف پرسنل 1

در این حالت فرم گروه و زیر گروه تفضیل برای شما نمایش داده می شود. که در این فرم می توانید پرسنل را تعریف کنید.

 

تعریف پرسنل 2

 

توجه : اگر در قسمت بالای این فرم (جدول بالا) پرسنل را نمی بینید یا اینکه گروهی که نوع آن "پرسنل" باشد را نمی بینید دو حالت وجود دارد:

حالت اول اینکه شما به گروه تفضیلی پرسنل دسترسی ندارید. در این حالت باید به قسمت دسترسی کاربران به گروه تفضیلی مراجعه نمایید و در آنجا دسترسی بدهید. اگر ادمین نیستید باید به ادمین اطلاع دهید تا دسترسی شما را به گروه تفضیلی پرسنل باز کند. 

حالت دوم اینکه اصلا گروه تفضیلی پرسنل وجود ندارد و باید آنرا ایجاد کنید. البته در نرم افزار حسابداری باتیز این گروه تفضیلی پرسنل به صورت پیش فرض وجود دارد و اگر در حال حاضر نیست به این معنی است که توسط کاربر حذف شده است. برای ایجاد گروه تفضیلی پرسنل به قسمت تعریف گروه و زیر گروه تفضیلی بروید.

تعریف پرسنل 

برای تعریف پرسنل ، در این فرم دکمه جدید که در وسط صفحه قرار دارد را بزنید.

با زدن دکمه جدید فرم تعریف پرسنل نمایش داده می شود. در این فرم باید اطلاعات پرسنل را بدقت وارد نمایید. 

تعریف پرسنل

کد پرسنلی : این کد توسط سیستم داده می شود ولی شما می توانید آنرا تغییر دهید.

نام : نام پرسنل است. اجباری است.

نام خانوادگی : نام خانوادگی پرسنل است و اجباری است.

نام پدر و شماره شناسنامه محل صدور و .. تقریبا مشخص است و نیازی به توضیح خاصی ندارد.

وضعیت استخدام : این مورد را باید انتخاب کنید. وضعیت استخدام همان انواع قرارداد است که قبلا تعریف کرده اید. اگر قبلا وضعیت های استخدام را تعریف نکرده اید از طریق لینک تعریف انواع قرارداد ، انواع قرارداد یا وضعیت استخدام را تعریف کنید.

توجه : در صورتی که وضعیت استخدام را تعریف نکنید نمی توانید برای پرسنل کارکرد ماهانه ثبت کنید و حقوق محاسبه نمایید.

کد محل خدمت :  این مورد نیز انتخابی است. باید با زدن دکمه ... جلوی آن ، لیست محل خدمت ها نمایش داده می شود. محل خدمتی که این پرسنل در آنجا کار می کند را انتخاب نمایید. 

توجه : در صورتی که دسترسی به محل خدمت مورد نظر نداشته باشید در لیست نمی توانید ببینید. 

مرکز هزینه : این آیتم برای ثبت سند حقوق و دستمزد مورد استفاده قرار می گیرد. باید انتخاب کنید که پرسنل در کدام مرکز هزینه کار می کند.

بعد از ورود اطلاعات بالا ، با زدن کلید ذخیره ، پرسنل جدید را ذخیره نمایید.